kuvassa soratie ja metsää

26.3.2024 08:00

Yksityisteiden kunnossapitoavustukset ovat nyt haussa!

Uudenkaupungin kaupunki ilmoittaa haettavaksi avustukset yksityisteiden vuoden 2023 kunnossapitomenoihin.

Avustushakemus tulee palauttaa 3.5.2024 mennessä ja se on tehtävä teknisen lautakunnan hyväksymälle lomakkeelle. Myöhästyneitä hakemuksia ei käsitellä. Tänä vuonna on mahdollista täyttää myös sähköinen lomake, joka vaatii tunnistautumisen.

Avustusta haetaan edellisen kalenterivuoden toteutuneiden kustannusten perusteella.

Avustusta voidaan myöntää niille pysyvän asutuksen tai yritystoiminnan pääsyteille, joille on perustettu tiekunta. Vain yli 300 metrin matkalla sijaitsevan vakituisen asutuksen tai yritystoiminnan piirissä olevaa tieosuutta tuetaan.

Avustuksen myöntämisen edellytyksenä 1.1.2019 voimaan tulleen yksityistielain nojalla on, että tiekunnan tiedot ovat ajantasalla Maanmittauslaitoksen yksityistierekisterissä ja kansallisessa tietojärjestelmässä (Digiroad).

Avainsanat