Ilotulitus kaupunginlahden rannalla

11.10.2023 13:54

Uudenkaupungin arkkitehtuuripoliittinen ohjelma palkittiin Varsinais-Suomen kulttuuriympäristöteko-palkinnolla

Uudenkaupungin arkkitehtuuripoliittinen ohjelma - Onnellisuuden kaava palkittiin Varsinais-Suomen kulttuuriympäristöteko-palkinnolla. Palkinto luovutettiin kaupunginarkkitehti Leena Arvela-Hellénille Korjaamisen jalo taito -seminaarissa 10.10.2023.

Uudenkaupungin arkkitehtuuripoliittinen ohjelma (Apoli) korostaa rakennetun ympäristön laadun merkitystä. Ohjelman tavoitteena on rakennetun ympäristön pitkäjänteinen ja systemaattinen säilyttäminen ja parantaminen - kestävän, toimivan ja omintakeisen ympäristön luominen sekä yhteisöllisyyden vahvistaminen.

Nyt kolmatta kertaa jaettavan Varsinais-Suomen kulttuuriympäristöteko -palkinnon tarkoituksena on rohkaista ja innostaa alueen kuntia, yhteisöjä ja yksityisiä kansalaisia vaalimaan omaa kulttuuriympäristöään.

Palkinnon jakaa Varsinais-Suomen kulttuuriympäristötyöryhmä. Viime vuonna palkinnon sai Bryggman-säätiön asiamies Mikko Laaksonen.

Avainsanat