Taidenäyttely Liljelund-hallissa

29.8.2023 08:00

Toteuta taidenäyttely Vakka-Suomessa – haku kunnallisiin näyttelytiloihin avoinna vuodelle 2024

Uudenkaupungin, Laitilan, Vehmaan ja Taivassalon kunnallisiin näyttelytiloihin on avautunut vapaa haku kaikille taiteilijoille, taiteen harrastajille, työryhmille ja kuvataidejärjestöille. Kuntien yhteisellä näyttelyhaulla pyritään voimistamaan kulttuuritoimijoiden välistä yhteistyötä sekä taiteilijoiden liikkuvuutta Vakka-Suomen alueella. Näyttelyhaku mahdollistaa myös tasavertaisen kohtelun hakijoiden välillä sekä edesauttaa monipuolisen näyttelyvuoden suunnittelua kuhunkin näyttelytilaan.

Haettavat näyttelytilat ovat Uudenkaupungin Kulttuurikeskus Cruselli, Laitilan Kustaa Hiekan lukutupa sekä Kalannin, Laitilan, Vehmaan ja Taivassalon kirjastojen näyttelytilat. Näyttelyaika on noin yksi kuukausi ja se voi sijoittua tammi–joulukuulle 2024.

Hakemuksen lähettäminen

Tutustu ensin näyttelyhaun ohjeisiin ja toimita sen jälkeen hakemus sähköpostilla osoitteeseen joni.pietilainen@uusikaupunki.fi sunnuntaihin 24. syyskuuta 2023 mennessä. Hakemus on vapaamuotoinen, mutta sen tulee sisältää ainakin seuraavat tiedot:

• hakijan yhteystiedot
  • lyhyt taiteilijakuvaus
  • näyttelyn kirjallinen kuvaus
  • kuvanäytteitä teoksista
  • tietoa mahdollisesta aiemmasta näyttelyhistoriasta
  • toive näyttelytilasta ja -ajankohdasta

Samalla hakemuksella voi hakea useampaa näyttelytilaa.

Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille viimeistään perjantaina 13. lokakuuta 2023. Lisätietoja näyttelytiloista voi kysyä kuntien näyttelytilojen vastaavilta.