neljä ihmistä istuu pöydän äärellä ja yksi ihminen seisoo esitystaulun äärellä

2.2.2024 07:54

Liikunnan avustusohjeet on päivitetty

Liikuntapalvelujen avustukset ovat päivitetty yhteistyössä seurojen ja hyvinvointi- ja vapaa-aikalautakunnan kanssa.

Uudet muutokset liikuntapalvelujen avustuksissa ovat voimassa alkaen helmikuusta 2024. Muutoksiin sisältyvät mm. uudet hakuaikataulut, sähköiset hakemuslomakkeet, jotka ovat saatavilla kaupungin verkkosivuilla 1.6.–15.10. Täyttäjiltä vaaditaan sähköinen tunnistautuminen palveluun. Lisäksi kaksivaiheisuus on poistettu, poikkeuksena kartantekoavustus. Kaikki päivitetyt avustusohjeet löytyvät kaupungin nettisivuilta.

Uudistetut avustusohjeet on julkaistu kaupungin nettisivuilla

Perusavustus

Avustusta voivat hakea urheilu- ja liikuntaseurat, joiden kotipaikka on Uusikaupunki ja joiden toiminnan päätarkoituksena on liikuntatoiminnan järjestäminen.

• Perusavustus haetaan 15.10. mennessä.
  • Kaikki tarvittavat liitteet (toimintakertomus, tilinpäätös, tuloslaskelma, tase, toimintasuunnitelma, talousarvio sekä tilintarkastuskertomus) lisätään samaan sähköiseen lomakkeeseen.
  • Huom! Tämän sähköisen lomakkeen lisäksi on toimitettava Excel tiedosto: ”Liite perusavustukseen”.
  • Perusavustus maksetaan 31.12. mennessä.

Valmentaja-avustus

Näissä lajeissa seuralla tulee olla edustusta valtakunnallisella tasolla tai lähivuosina päästä valtakunnalliselle tasolle. Huomioon otetaan ensisijaisesti nuorten menestyminen.

• Valmentaja-avustusta haetaan 15.10. mennessä erillisellä lomakkeella.
  • Valmentaja-avustus maksetaan 31.12. mennessä.

Nuorten ohjaajien avustus (ent. nuorten ohjaaja-avustus)

Uusikaupunkilaisille urheiluseuroille voidaan myöntää avustuksia seuran omien junioriryhmien ohjauksesta.

• Nuorten ohjaajien avustusta haetaan 15.10. mennessä sähköisellä lomakkeella, jossa on täytettävä harjoituspäiväkirja.
  • Avustus maksetaan viranhaltijapäätöksellä marraskuun aikana.

Ohjaaja-avustusta voidaan myöntää

• mikäli ohjaaja on 13–25-vuotias

• yhdelle ohjaajalle/harjoitusryhmä

• korkeintaan kahdelta harjoituskerralta/harjoitusryhmä/vko

• korkeintaan kahdesta harjoitusryhmästä/ohjaaja

• kun harjoituksiin osallistuu vähintään 8 henkilöä, taitolajeissa 3 henkilöä kerrallaan

• toimija sitoutuu raportointeihin

Tapahtuma-avustus

• Kunto- ja terveysliikunta-avustus haetaan 15.10. mennessä ja se maksetaan hyväksyttyä toimintaselvitystä vastaan.
  • Maksimiavustus seuralle ei voi ylittää 30 % jaettavasta avustussummasta.
  • Tapahtuman pitää olla avoin kaikille sekä julkisesti mainostettu.
  • Avustettavassa tapahtumassa tulee olla vähintään 20 osanottajaa.

Kartantekoavustus

Kartantekoavustusta voivat anoa paikalliset suunnistusseurat. Vuoden alussa avustuksen hakijan tulee toimittaa hyvinvointi ja vapaa-aikalautakunnalle suunnitelma tehtävistä kartoista ja kustannusarvio.

• Kartantekoavustusta haetaan 15.10. mennessä.
  • Kartantekoavustus maksetaan vuoden lopulla hyväksyttyjen menotositteiden tai muun luotettavan laskelman perusteella.