Paula Kesäläinen seisoo keltaisen puutalon edessä ja katsoo päättäväisesti kohti.

25.8.2023 10:28

Kaupunki panostaa asumisneuvontaan

Kaupunki on vahvistanut asumisneuvontaansa toisella asiakaspalvelijalla. Asumisneuvontaan panostamalla pyritään muun muassa ennaltaehkäisemään ja vähentämään asunnottomuutta. Asumisneuvonnan rahoitus saadaan pääosin Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARAlta.

Elokuussa asumisneuvojana aloittanut Paula Kesäläinen kehottaa kaupunkilaisia olemaan rohkeasti yhteydessä asumisen ongelmatilanteissa. Ongelmat voivat liittyä esimerkiksi taloudellisiin vaikeuksiin, häätöuhkaan, asumisen häiriöihin, asunnon hoitoon tai naapureiden välisiin riitoihin. Asumisneuvojalta saa tukea ja ohjausta myös asunnonhakuun.

Asumisneuvonnan palvelut ovat maksuttomia, ja ne on suunnattu kaikille uusikaupunkilaisille, jotka kohtaavat asumiseen liittyviä ongelmia.

Tuoreella asumisneuvojalla on taustallaan monipuolinen työkokemus hoiva- ja palvelualoilta. Vapaa-ajallaan hän harrastelee amerikkalaisia autoja sekä puuhastelee käsitöiden ja remppahommien parissa. Yhtenä viimeisimmistä projekteistaan hän on rakentanut pihasaunan vanhaan säilörehutorniin.

- Odotan innolla uuden työn tuomia haasteita ja koen ukilaisten ottaneen minut hyvin vastaan. Paljon on opittavaa ja selvitettävää mutta se pitää mielen virkeänä eikä kangistu vanhoihin kaavoihin, Paula kertoo.

Asumisneuvojaan voi ottaa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Asumisneuvojat ovat tavattavissa ilman ajanvarausta Hakametsän asumisyhdistyksen tiloissa (Tammitie 1) keskiviikkoisin klo 12.00–14.00.

Avainsanat