Kalannin osayleiskaavan luonnoksen kuva

30.11.2023 14:01

Kalannin osayleiskaavaehdotus on nähtävillä 5.1.2024 saakka

Kalannin uudella osayleiskaavalla luodaan yhtenäinen ja kestävä suunnitelma alueen tulevaisuudelle.

Uuden osayleiskaavan tavoitteet on suunniteltu vastaamaan Kalannin alueen monimuotoisiin tarpeisiin ja haasteisiin. Kaava pyrkii eheyttämään alueen, tarjoamaan monipuolisia asumismahdollisuuksia, turvaamaan luonto- ja kulttuuriperinnön säilyminen jälkipolville sekä edistämään taloudellista kehitystä. Kokonaisvaltainen lähestymistapa varmistaa, että kaava on sekä joustava ja kattava. Osayleiskaavasuunnitelma sisältää myös tarkemman ranta-alueiden suunnitelman. Suunnitelman tarkoituksena on osoittaa loma-asuntojen rakennuspaikat ja luoda selkeät suuntaviivat ranta-alueiden kehittämiselle.

Osayleiskaavan aluerajaus käsittää kokonaisuudessaan entisen Kalannin kunnan alueen. Alue rajautuu pohjoisessa Pyhärantaan, idässä Laitilaan, etelässä Vehmaaseen ja lännessä Uudenkaupungin keskeisiin alueisiin sekä Lokalahteen.

Kaavaehdotus liitteineen on nähtävillä 5.1.2024 saakka. Mahdolliset muistutukset tulee toimittaa perjantaihin 5.1.2024 klo 15.00 mennessä.

Kaavoitusarkkitehti on paikan päällä tavattavissa tiistaina 5.12 klo 13-16 Kalannin kirjastossa os. Pankkitie 2., jolloin on mahdollisuus esittää kysymyksiä kaavaehdotuksesta ja keskustella mahdollisen muistutuksen jättämisestä.

Avainsanat