Uimahallin järjestyssäännöt

Tällä sivulla

Ikärajat ja uimataito:

• Uimataidottomat lapset vain uimataitoisen aikuisen seurassa.
  • Kuntosalin alaikäraja on 15 vuotta ilman huoltajaa.
  • Yli 7-vuotiaiden tulee mennä oman sukupuolensa pukuhuoneeseen. Muissa tapauksissa tarjoamme erillispukuhuonetta käytettäväksi.

Peseytyminen ja hygienia:

• Peseydy huolellisesti ennen uimaan ja saunaan menoa. Riisu uima-asusi saunomisen ja suihkun ajaksi.
  • Kastele hiukset käydessäsi suihkussa tai käytä uimalakkia.
  • Pitkät hiukset on pidettävä kiinni.
  • Käytä vain uimapukukangasta olevaa puhdasta uima-asua. Burkinin käyttö on salittu.
  • Käytä vauvoilla pelkkää uima-asua. Uintivaipan käyttö kielletty.
  • Puku- ja pesutiloissa ei saa ajella ihokarvoja tai värjätä hiuksia.
  • Alusasun käyttö uima-asun alla on kielletty.
  • Käytä pesu- ja allastiloissa vain sisäjalkineita.
  • Älä tuo purukumia tai nuuskaa allas- tai pesutiloihin.
  • Tarttuvia tauteja sairastavien tulee välttää uimahallissa käyntiä.

Yleinen turvallisuus:

• Uinninvalvoja valvoo yleistä järjestystä ja turvallisuutta. Lapset ovat aina vanhempien vastuulla uimahalli käynnin ajan. Uimataidotonta lasta ei tule jättää ilman vanhemman tai aikuisen huoltajan valvontaa uima-altaaseen. Uimataidotonta lasta tullaan valvomaan altaaseen uima-asussa.
  • Uintiaika allasosastolla on 2 tuntia.
  • Vapaasukellus on kielletty (yli 25 m sukellukset ja hengityksen pidättäminen).
  • Juokseminen, muiden turvallisuuden vaarantaminen tai muuten uhkaava käyttäytyminen on kielletty.
  • Muiden henkilöiden fyysistä tai psyykkistä koskemattomuutta ei saa loukata.
  • Päihtyneenä uimahalliin tulo, päihteiden hallussapito, käyttö sekä tupakointi ja nuuskaaminen on kielletty kaikissa tiloissa.
  • Älä tuo allas-, pesu tai pukutiloihin särkyviä lasipurkkeja, astioita tai juomapulloja.
  • Kuvaaminen pesu-, puku-, wc-tiloissa ja saunassa kielletty! Allasosastolla kuvaaminen ainoastaan henkilökunnan luvalla.
  • Ei matkapuhelimia allasosastolle ilman henkilökunnan erillistä lupaa.
  • Henkilökunta vastaa järjestyssääntöjen valvonnasta. Jos huomaat sääntöjä rikottavan, ilmoita asiasta henkilökunnalle.
  • Henkilökunnalla on oikeus varoittaa tai poistaa järjestyssääntöjä rikkovat tai häiritsevät henkilöt.
  • Jatkuvasta järjestyssääntöjen rikkomisesta, laittomasta toiminnasta tai huonosta käytöksestä voidaan henkilökunnan toimesta antaa käyttökielto. Käyttökiellosta aiheutuneita kuluja ei korvata.

Opasteita tarjolla aulassa myös englanniksi ja ukrainaksi.