Sointi Jazz Orchestra with Ivo Neame

Kulttuurikeskus Cruselli, Kullervontie 11A, 23500 Uusikaupunki

Vasemmalla puolella kuvaa pianisti Ivo Neame. Oikealla puolella ulkokuva joukosta muusikoita sinisissä paidoissa.

Konserttiin järjestetään yhteiskuljetus välille Laitila - Uusikaupunki - Laitila hintaan 5€. Lähtö Laitilan linja-autoasemalta (Vihtorinkatu 1) sunnuntaina 15.9. kello 17:00. Varaa paikkasi ottamalla yhteyttä:
Piia Allén, piia.allen@laitila.fi / +358505930470.

Sointi Jazz Orchestra

Sointi Jazz Orchestra on innovatiivinen 17-henkinen kokoonpano, joka on 10-vuotisen historiansa aikana tottunut esittämään uusia sille räätälöityjä kokonaisuuksia. Yhtyeen ainutlaatuinen soundi syntyy sen epätavallisesta vaihtosoittimia hyödyntävästä instrumentaatiosta. Yhtye on erikoistunut esittämään pääosin uutta 2000-luvulla sävellettyä musiikkia ja se on tehnyt yhteistyötä useiden omaäänisten kansainvälisten ja kotimaisten solistivieraiden kanssa.

Syyskuussa Sointi Jazz Orchestran vieraaksi saapuu brittiläinen pianisti-säveltäjä Ivo Neame! Konsertissa kuullaan Neamen jazzorkesterisävellyksiä, joita hän on kirjoittanut vuonna 2023 toimiessaan saksalaisen Cologne Contemporary Jazz Orchestran residenssisäveltäjänä sekä kappaleita hänen oman 12-henkisen yhtyeensä Glimpses of Truth -albumilta (2021). Konsertissa kuultavat versiot on sovitettu Sointi Jazz Orchestran kokoonpanolle.

Konsertissa kuultavia sävellyksiä yhdistää rytminen rikkaus ja harmoninen hienostuneisuus. Niissä on kuultavissa vaikutteitta useista eri tyyleistä kuten etelä-intialaisesta klassisesta musiikista, länsiafrikkalaisesta musiikista sekä uudesta eurooppalaisesta jazzista ja klassisesta musiikista. Inspiraatiota Neame on saanut mm. kirjailijoiden Roger McGoughin ja Douglas Adamsin teksteistä.

Konsertin järjestää Uudenkaupungin kaupunki, Laitilan kaupunki ja Vakka-Suomen Musiikkiopisto yhteistuotantona.

Kesto: Noin 1h 15min

Pääsyliput

Peruslipun hinta on 20,00€ ja työttömien, opiskelijoiden ja alle 12-vuotiaiden lasten liput ovat 15,00€. Voit ostaa lippuja ennakkoon verkosta tai kulttuurikeskus Crusellista (Kullervontie 11A), puh. 050 420 5401.

Väliaika

Konsertissa ei ole väliaikaa eikä väliaikatarjoilua.