Tällä sivulla

Kaupungin asukkaille tiedot vesihuoltopalveluiden keskeytyksistä ja häiriötilanteista löytyvät sekä häiriöviestijärjestelmän että Facebooksivun  Vesihuolto Uusikaupunki   kautta. Häiriön laajuuden ja vakavuuden perusteella tiedotamme myös lehdistössä asioista,  joilla on vaikutusta häiriöalueen asukkaiden arkeen ja toimintaan. 

Jos havaitset sellaisen häiriön tai vian, josta ei ilmoiteta häiriökartalla tai tiedotteissa voit ilmoittaa siitä päivystysnumeroon 24 h/vrk 02 8451 5511. Ilmoitukset vain soittamalla, ei tekstiviestejä.

Ilta-, yö- ja viikonloppupäivystyksen varanumero on 050 407 0218.

Häiriöilmoitukset

Häiriökartta

Tilaa häiriöilmoitukset tekstiviestinä 

Vesijohtoverkoston kunnostustyöt aiheuttavat suunniteltuja vesikatkoksia. Tiedotamme suunnitellusta vesikatkosta etukäteen, jotta voit varautua siihen. Lisäksi saattaa esiintyä alueellisia äkillisiä vesikatkoksia. Saat tiedon alueesi vesikatkoksista tekstiviestinä puhelimeesi. 

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite ovat julkisia. Huomioithan, että jos osoitteesi ei löydy esimerkiksi numerotiedustelun kautta, emme saa sitä operaattorilta emmekä pysty lähettämään sinulle tekstiviestiä, vaikka puhelinnumerosi olisi julkinen. 

Tilaa tekstiviesti vesikatkoista, jos: 

  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun osoitteeseen kuin asuinpaikkaasi (käytössäsi on esim. työpuhelin) 
  • sinulla on prepaid-liittymä tai salainen puhelinnumero tai 
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi numerotiedustelupalveluiden käyttöön 

Näin tilaat tekstiviestin vesikatkoista: 

Alla olevan lomakkeen kautta voit rekisteröityä palveluun puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Rekisteröitymisen yhteydessä tilaat puhelimeesi tai sähköpostiisi PIN-koodin, jolla vahvistat rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen jälkeen voit tallentaa omiin tietoihisi yhden tai useamman osoitteen. Myöhemmin voit päivittää tai poistaa tietojasi samalla lomakkeella tilaamalla uuden PIN-koodin. Et siis tarvitse salasanaa palvelun käyttöön. Tarkemmat ohjeet palvelun käyttöön löydät tältä sivulta lomakkeen alta. 

Rekisteröinti

Ohjeet rekisteröitymiseen

Näin rekisteröidyt tai tallennat osoitteita palveluun: 

  1. Valitse tapa, jolla haluat sinulle tiedottavan vesikatkoista. Voit valita yhden tai useamman vaihtoehdon  
  • tekstiviesti matkapuhelinnumeroon 

  • ääniviesti lankapuhelinnumeroon tai 

  • sähköpostiviesti sähköpostiosoitteeseen. 

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0501234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi. Tarkista, että tiedot ovat varmasti oikein. 
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. 
  3. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä (jos annoit matkapuhelinnumeron) tai sähköpostitse (jos annoit sähköpostiosoitteen mutta et matkapuhelinnumeroa). Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian automaattisen puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi. 
  4. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään. 
  5. Klikkaa OK-painiketta. Nyt olet rekisteröitynyt palveluun ja voit siirtyä tallentamaan osoitteen/osoitteita omiin tietoihisi. 
  6. Klikkaa Tilaa-painiketta. 
  7. Kirjoita lomakkeen kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero. Syötä osoite järjestelmään ilman rappu tai asuntonumeroa. 
  8. Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta.  

Huomioithan, että voit rekisteröidä useamman osoitteen, esimerkiksi työpaikan tai lähiomaisen osoitteen.  

Järjestelmän lähettämä PIN-koodi on istuntokohtainen. Aina, kun haluat kirjautua asiakasportaaliin, tulee sinun tilata uusi PIN-koodi järjestelmästä. 

Pidä yhteystietosi ajan tasalla 

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen verkkopalveluun. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi. 

Tietosuoja 

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. 

Sopimusasiakkaitamme ovat kiinteistöt ja taloyhtiöt, kuten kerrostalot ja rivitalot, joten meillä on vain omistajan, isännöitsijän tms. yhteystiedot. Emme käytä asiakasrekisteriä numeroiden keräämiseen.