Yritysten ja yhteisöjen vesilaskutus

Verkkolaskut säästävät aikaa

Ilmoita Uudenkaupungin Veden laskutukseen verkkolaskuosoite sekä operaattori. Lisäämme tiedot laskutusosoitteeseen ja tämän jälkeen laskut tulevat verkkolaskuina.

Vesimittarin lukeman ilmoittaminen

Uudenkaupungin Veden sähköinen Kulutus-web palvelu on kätevä tapa lähettää vesimittarin kulutuslukema vesilaitokselle. Lukematiedot voit kuitenkin edelleen ilmoittaa myös postittamalla kortin kantaosan tai lähettämällä lukeman sähköpostilla osoitteeseen vesilaskutus@uusikaupunki.fi.

Taloyhtiöt

• tee ilmoitus asiakaspalveluun, mikäli taloyhtiön isännöintitoimisto vaihtuu
  • tee ilmoitus kulutuksen muutoksista
  • pidä asiakaspalvelumme ajantasalla huoltoyhtiön yhteystiedoista

Yrityksille

• Sako- ja umpikaivolietteiden vastaanotto Häpönniemen jätevedenpuhdistamolla.
    Vastaanotetuista sako- ja umpikaivolietteistä veloitamme voimassa olevan hinnaston mukaiset maksut. Sopimuksen tehneet sako- ja umpikaivolietteen toimittajat voivat tyhjentää lietteitä Häpönniemen puhdistamolle Takilatie 6.

• Poikkeus- ja vaaratilanteet
    Elinkeinonharjoittaja on velvollinen ilmoittamaan Uudenkaupungin Vedelle mahdollisista toimenpiteistä, jotka saattavat aiheuttaa haittaa viemäriverkoston, jätevedenpumppaamoiden tai -puhdistamoiden toiminnalle. Mikäli et ole varma ilmoittamisen tarpeellisuudesta, soita päivystysnumeroomme, niin varmistetaan asia yhdessä.

• Teollisuuden jätevedet
    Poikkeaviksi jätevesiksi kutsutaan teollisuusjätevesiä ja muita viemäriverkkoon johdettavia jätevesiä, jotka poikkeavat normaalista asumajätevedestä. Poikkeavien jätevesien johtaminen viemäriverkkoon on aina luvanvaraista.

Poikkeavia jätevesiä syntyy teollisuuden lisäksi mm. pilaantuneiden maiden kunnostushankkeista, lämpökaivojen porausvesistä, rakennustyömaiden kaivantovesistä ja erilaisista kertaeristä.

Poikkeavien jätevesien johtamiseksi, ota yhteyttä vesihuolto@uusikaupunki.fi

• Vesimaksut
    Käyttö- ja perusmaksut löydät hinnastosta