23.10.2023 08:38

Vaikuta ja vastaa päihdetilannekyselyyn!

Uudenkaupungin kaupunki ja Varsinais-Suomen hyvinvointialue toteuttaa päihdetilannekyselyä verkkosivuillaan. Kysely on tarkoitettu nuorille 13-18-vuotiaille ja täysi-ikäisille Varsinais-Suomen kuntien asukkaille ja siinä kysytään anonyymisti havaintoja sekä mielipiteitä päihteiden käytöstä ja päihdehaittojen ehkäisystä. Vastauksia kerätään kuntalaisilta 23.10-19.11.2023 välisenä aikana.

Aikuisille suunnattu kysely:

Varsinais-Suomen Päihdetilannekysely 2023, aikuiset: Webropolilla luotu kysely (webropolsurveys.com)

Nuorille 13-18-vuotiaille suunnattu kysely:

Varsinais-Suomen Päihdetilannekysely 2023, nuoret: Webropolilla luotu kysely (webropolsurveys.com)

Päihdetilannekyselyllä kartoitetaan asukkaiden alkoholiin, tupakkatuotteisiin, huumeisiin ja rahapelaamiseen liittyviä näkemyksiä ja mielipiteitä. Toivomme mielipiteitäsi päihteistä ja rahapelaamisesta aiheutuvien haittojen vähentämisen keinoista. Kyselyssä tiedustellaan havaintoja erityisesti alaikäisten päihteidenkäytöstä sekä kunnan päihdetilanteesta yleisesti. Kyselyn avulla kehitämme ehkäisevän päihdetyön suunnittelua.

Tiedon keruusta vastaa Varha ja alueen kunnat. Tietojen käsittelystä vastaa Varha.

Kyselyyn voi osallistua nimettömästi ja luottamuksellisesti. Yksittäisten vastaajien vastaukset eivät ole tunnistettavissa. Jokainen näkemys ja idea ovat arvokkaita työmme kehittämisessä. Kiitos, että autat meitä paikallisen ehkäisevän päihdetyön kehittämisessä!

Uudenkaupungin kaupungin ehkäisevän päihdetyön koordinaattori Jennika Salonen. Sähköposti: etunimi.sukunimi@uusikaupunki.fi / nro 050 383 5305