kaksi punaista potkukelkkaa jäällä keskellä talviliikkuja logo

11.4.2023 10:51

Uusikaupunki voitti yli 10 000 asukkaan sarjassa Talviliikkuja-kampanjassa

Nyt on aihetta juhlaan!
Uusikaupunki voitti Talviliikkuja-kampanjassa yli 10 000 asukkaan sarjan. Uudenkaupungin kokonaistulos oli 24 240 km, joka tekee 1,60 km asukasta kohden. Suoritukset kirjattiin pääsääntöisesti mobiilikirjauksina ja tilannetta pystyi seuraamaan reaaliaikaisesti, mutta mukana oli myös muutama talviliikkujakortti.

Iso kiitos kaikille osallistujille. 🌹

Talviliikkuja kampanjassa liikuttiin yhteensä 321 147 km

Toisen kerran järjestetyn Talviliikkuja -kampanjan tavoitteena oli haastaa ja motivoida kaiken ikäisiä ja tasoisia lounais-suomalaisia liikkumaan talven ulkoliikuntalajeissa, joita oli hiihto, kävely, sauvakävely, juoksu, lumikenkäily, potkukelkkailu, luistelu, retkiluistelu, pyöräily ja maastopyöräily, sekä soveltava liikunta. Hiihto oli ylivoimaisesti eniten kirjatuin laji ja sen jälkeen tuli kävely sekä talvipyöräily. Myös potkukelkkailu oli saanut paljon suorituskilometrejä.

Talviliikkuja -kampanjassa oli mukana 38 kuntaa, jotka kisailivat kolmessa eri sarjassa. Tulokset ja sijoituksen määrää kirjatut kilometrit suhteutettuna kaupungin / kunnan asukaslukuun.

Talviliikkuja kampanjassa alle 5 000 asukkaan sarjan voitti Kustavin kunta, yli 5 000 asukkaan sarjan Parkanon kaupunki ja yli 10 000 asukkaan sarjan Uusikaupunki.

Uudenkaupungin kampanjassa järjestetyn arvonnan palkinnot ilmoitetaan henkilökohtaisesti voittaneille.