15.6.2023 10:09

Uusikaupunki tiivistää yhteistyötään Turun ammattikorkeakoulun kanssa

Uusikaupunki solmii perjantaina 16.6. kumppanuussopimuksen Turun ammattikorkeakoulun kanssa. Sopimuksella tavoitellaan työelämäyhteistyön ja elinkeinoelämän kehittämistyön lisäämistä.

Yhteistyössä hyödynnetään Turun AMK:n maakuntakampusmallia. Sen avulla tarjotaan esimerkiksi harjoittelu- ja työpaikkoja sekä tutkinto- että kansainvälisille opiskelijoille, järjestetään alueellisia rekrytointitapahtumia, edistetään jatkuvan oppimisen ja koulutuspalvelujen saatavuutta sekä lisätään tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaa (TKI).

– Varsinais-Suomessa tarvitaan korkeakouluosaamista koko maakunnassa. Kansallisen trendin mukaisesti perustutkinto-opiskelijat hakeutuvat meilläkin suurimpiin kaupunkeihin, mutta maakuntakampusmallin avulla pystymme tuomaan osaamista laajemmin alueen käyttöön, sanoo Turun ammattikorkeakoulun rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila.

– AMK-opintoja on tärkeää mahdollistaa monipuolisesti myös maakunnan reuna-alueilla asuvalle väestölle. Yhä useampi suorittaa opintojaan myös työn ohessa, toteaa kaupunginjohtaja Atso Vainio.

Keskeisimpänä tavoitteena on osaavan työvoiman saatavuuden parantaminen alueella. Tämä edistää yritystemme toimintaedellytyksiä ja kilpailukykyä.