hiihtäjä talvimaisemissa liiku talvella kampanja logo

4.4.2024 10:51

Uusikaupunki pronssille Liiku talvella-kampanjassa

Uusikaupunki tuli kolmanneksi Liiku talvella -kampanjassa yli 10 000 asukkaan sarjassa. Uudenkaupungin kokonaistulos oli 23 990 km, joka tekee 1,60 km asukasta kohden. Suoritukset kirjattiin pääsääntöisesti mobiilikirjauksina ja tilannetta pystyi seuraamaan reaaliaikaisesti, mutta mukana oli myös muutama talviliikkujakortti.

Iso kiitos kaikille osallistujille! 🌹

Talviliikkuja kampanjassa liikuttiin yhteensä  520 786 km

Kampanjan tavoitteena oli haastaa ja motivoida kaiken ikäisiä ja tasoisia lounais-suomalaisia liikkumaan talven ulkoliikuntalajeissa, joita oli hiihto, kävely, sauvakävely, juoksu, lumikenkäily, potkukelkkailu, luistelu, retkiluistelu, pyöräily ja maastopyöräily. Myös soveltava liikunta oli huomioitu kampanjassa, joten se soveltui kaikille ikään tai tasoon katsomatta.

Liiku talvella -kampanjassa oli mukana 40 kuntaa, jotka kisailivat kolmessa eri sarjassa. Tulokset ja sijoituksen määrää kirjatut kilometrit suhteutettuna kaupungin / kunnan asukaslukuun.

Talviliikkuja kampanjassa alle 5 000 asukkaan sarjan voitti Kustavi, yli 5 000 asukkaan sarjan Parkano ja yli 10 000 asukkaan sarjan Kankaanpää

Uudenkaupungin kampanjassa järjestetyn arvonnan palkinnot ilmoitetaan henkilökohtaisesti voittaneille.