Aurinkoinen kaupunginlahden rantanäkymä.

9.4.2024 14:48

Uusikaupunki lähestyi postikortilla entisiä asukkaitaan

Uudenkaupungin kaupunki lähetti maaliskuussa postikorttitervehdyksen poismuuttaneille asukkailleen.

”Usko tai älä, mutta me Uudessakaupungissa ajattelemme Sinua usein!”-teemalla toteutettu korttikampanja tavoitti lähes 5000 entistä uusikaupunkilaista. Kortit lähetettiin sellaisille henkilöille, jotka olivat aiemmin asuneet kaupungissa vähintään 10 vuotta.

-Koimme, että potentiaalisia paluumuuttajia ovat henkilöt, jolla on jo suhde kaupunkiin, kertovat kohderyhmän valinnasta Jarkko ja Teija Uudenkaupungin elinkeino- ja työllisyyspalveluista.

Kampanjalla haluttiin muistuttaa poismuuttaneita pikkukaupungin rauhasta ja turvallisuudesta, mutta myös vilkkaasta ja aktiivisesta kesästä.

Sujuvampi arki sekä edullisemmat asunnot ja tontit voivat houkutella paluumuuttajia, varsinkin kun entisessä kotikaupungissa on tarjolla monipuolisesti työmahdollisuuksia. Myös etä- ja hybridityön lisääntyminen on tuonut monille vapautta asuinpaikan valintaan.

-Olemme saaneet kampanjasta erittäin hyvää ja lämmintä palautetta, ja se innostaa jatkamaan tämäntyyppistä kohdennettua markkinointia, iloitsevat Jarkko ja Teija.

Avainsanat