Lapsi maalaa vanhaa puutuolia.

16.1.2024 10:23

Uusikaupunki 400-juhlavuoden rahasto jakovuoroon Kulttuurirahaston tammikuun haussa

Uudenkaupungin 400-vuotisjuhlavuonna perustama Uusikaupunki 400 -juhlarahasto Suomen Kulttuurirahaston Varsinais-Suomen Maakuntarahastossa tulee ensimmäisen kerran jaettavaksi tammikuun 2024 hakukierroksella. Rahastosta jaetaan apurahoja Uudessakaupungissa tapahtuvaan ja uusikaupunkilaisille suunnattuun kulttuuritoimintaan. Tänä vuonna jaettavan rahamäärän suuruus on 15 000€. Rahaston jakamista apurahoista päättää alueellinen hoitokunta, joka edustaa monipuolisesti rahaston toiminta-alueen taiteen, tieteen, yhteiskunnan ja talouselämän asiantuntemusta.

Suomen Kulttuurirahaston Varsinais-Suomen rahasto tukee varsinaissuomalaista tieteellistä tutkimusta, taiteellista työtä sekä kulttuuritoimintaa lähes 1,5 miljoonalla eurolla tammikuun haussa jaettavilla apurahoilla. Apurahoja myönnetään yksityishenkilöille, työryhmille ja yhteisöille.

Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö, jonka pääoma on kertynyt testamenteista ja lahjoituksista. Kulttuurirahastolla on 900 lahjoittajiensa nimeä kantavaa nimikkorahastoa, joista jaetaan apurahoja lahjoittajien toivomiin tarkoituksiin.

Apurahojen hakuaika on 22.1.-9.2.2024 klo 16 asti. Tarkemmat tiedot ja hakuohjeet löytyvät osoitteesta https://skr.fi/rahastot/varsinais-suomen-rahasto/varsinais-suomen-apurahat Kulttuurirahasto järjestää apurahojen hausta myös yleisen apurahainfon verkossa 25.1.2024 klo 15. Linkki tähän jaetaan lähempänä ajankohtaa rahaston verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa