Etualalla punaisia pihlajanmarjoja, taustalla puutalo.

17.5.2024 08:58

Uudenkaupungin kirjaston kesäohjelma 2024

Uudenkaupungin kaupunginkirjasto on suljettu heinäkuun lauantait. Ma-pe aukioloajat 10-19, perjantaina 10-17.

Kalannin kirjasto on suljettuna heinäkuun. Ei omatoimiaikaa.

Kirjastoauto lomailee heinäkuun alkupäästä lähtien.

Tarkemmat aikataulut ja poikkeusaukioloajat esillä kirjastojen ja auton omilla sivuilla.

Kirjavinkkaus

22.5. Keväästä kesään - hyvän mielen kirjavinkkaus keskiviikkona klo 17.00 - 18.30 Ystävän Tupa, Alinenkatu 26. Yhteistyössä Mieli ry ja SPR.

Runokävelyt

12.6. Runokävely Ruokolanjärven rantamaisemassa keskiviikkona klo 13.00 - 14.15. Kokoontuminen Pingviinipuistossa Vakka-Suomen kadulla klo 13. Kävelyn pituus alle 2 km. Reitti on esteetön.

10.7. Runokävely Pietolanlahdella keskiviikkona klo 13.00 - 14.15. Kokoontuminen klo 13 Raijan kioskilla, Alinenkatu 36. Kävelyn pituus on alle 3 km. Reitti on esteetön.

7.8. Runokävely Kasarminlahden luontopolulla keskiviikkona klo 13.00 - 14.15. Kokoontuminen klo 13 Kasarminlahdentie 8, Uusikaupunki. Kävelyn pituus alle 2 km. Reitti on esteetön.

Digiopastus

keskiviikkona 28.5. klo 10 - 12 ilman ajanvarausta. Kesäaikana kahdenkeskisiä aikoja voi tiedustella puhelimitse 050 569 1121 (asiakaspalvelun puhelinnumero). Säännölliset opastukset ilman ajanvarausta jatkuvat syksyllä.

Kirjastoauton kesäralli

Kirjastoauto lähtee Lokalahdelle ja Pyhämaahan nuoriso-ohjaajien kera. Kirjastoauton palveluiden lisäksi nuorisopalvelut järjestävät nuorille mm. pihapelejä ja kesäistä puuhaa.

• Lokalahden koulun pihalla tiistaina 25.6. klo 15–18
  • Pyhämaan koulun pihalla tiistaina 2.7. klo 15–18

Säävaraus! Mahdolliset muutokset ilmoitetaan tällä sivulla.

Uudenkaupungin ja Kalannin yhteinen kesän lukukisa starttaa 3.6.

Auta lohikäärmettä keräämään munia pesäänsä!

Pääkirjastosta, Kalannin kirjastosta ja kirjastoautosta saa kaavakkeita, joihin kirjoitetaan kolmen luetun tai kuunnellun kirjan nimet sekä omat yhteystiedot. Lappua vastaan saa kirjastosta paperisen lohikäärmeen munan, joka laitetaan pääkirjaston tai Kalannin kirjaston lastenosaston lohikäärmeen pesään. Kisassa kaksi eniten lukenutta palkitaan kirjapalkinnolla, ja kaikkien munia keränneiden kesken arvotaan upea lohikäärmeuimalelu.

Kilpailu on avoin sekä lapsille että nuorille. Kilpailu voimassa 3.6. – 12.8.2024. Huomioi Kalannin kirjaston kesäaukioloajat.

Biblioflix-lukukilpailu nuorille

Valitse lukemaasi kirjaan unelmiesi näyttelijäkaarti!

Luettuasi mieleisesi kirjan, voit hakea pääkirjastosta kaavakkeen. Valitse kirjasta 1-5 henkilöhahmoa, ja valitse heille haluamasi näyttelijät unelmiesi elokuvasovitukseen. Palauttamalla täytetyn kaavakkeen kirjastoon osallistut arvontaan, minkä voittaja saa kaksi elokuvalippua. Kilpailu voimassa 3.6. – 30.8.2024, vain Uudenkaupungin pääkirjastossa.