Kulttuurijohtaja Petri Hatakka, hyvinvointijohtaja Jan Vuorenlaakso ja museojohtaja Mari Jalava vastaanottamassa palkintoa

1.12.2022 13:11

Uudellekaupungille tunnustusta tuloksellisesta kehittämistyöstä

Uudenkaupungin kaupungin hyvinvointi- ja vapaa-aikapalveluille on myönnetty Aktiivisuus Tekojen torilla ja kehittämiskulttuurin luominen -palkinto. Palkinto jaetaan osana 1.12. järjestettävää Kuntatyö2030-gaalaa, jossa palkitaan innostavia ja vaikuttavia kunta-alalla tehtyjä kehittämistekoja eri puolilta Suomea.

Uudenkaupungin hyvinvointi- ja vapaa-aikapalvelut on reilun vuoden aikana edistänyt toistakymmentä eri kehittämisideaa tai projektia. Kehitystyötä on tehty esimerkiksi projektitietokannan toteuttamisen, luovien ihmisten vertaistukiryhmän perustamisen, lasten parlamenttitilaisuuden järjestämisen ja striimattujen historialuentojen pysyvästi esille saamisen parissa.

Ennakkoluulottoman kehitystyön keskeisimpiä teemoja on olleet yhdessä kehittäminen, osallisuus ja ideointikulttuurin kehittäminen.

- Koko hyvinvointi- ja vapaa-aikapalvelujen henkilökunta on kokoontunut vuoden aikana kahdesti koko päivän mittaisille kehittämispäiville, joissa on yhdessä jaettu ja jalostettu ideoita. Yhdessä tekemisessä on voimaa ja toisten osaamisen hyödyntäminen synnyttää luonteeltaan kestävämpiä ja toimintakykyisempiä ratkaisuja, kertoo hyvinvointijohtaja Jan Vuorenlaakso.

Palkinnosta buustia jatkokehitykseen

Kuntatyö2030-ohjelmassa edistetään kuntatyön tuloksellisuutta, tuottavuutta ja työelämän laatua sekä tehdään hyvää kuntatyötä näkyväksi.

- Meidän projekteissamme keskeistä on viedä palveluita sinne, missä ihmiset ovat. Olemme erityisesti halunneet miettiä, miten palveluita voidaan kehittää seinättömiksi. Näin voimme tarjota entistä parempia palveluja asiakkaille, Vuorenlaakso summaa.

Vuorenlaakso on otettu Uudenkaupungin saamasta tunnustuksesta. Palkinto kannustaa hyvinvointi- ja vapaa-aikapalvelujen tiimiä jatkamaan kovaa kehitystyötä tulevaisuudessakin. Tavoitteena on luoda yhdessä tekemisen ja kehittämisen kulttuurin malleista osa jokapäiväistä työtä.

- On ollut upeaa johtaa tätä ammattitaitoista, osaavaa ja omaan tekemiseen intohimoisesti suhtautuvaa tiimiä, hän kehuu.