Liikuntasalissa salibandyä, liikuntapalvelujen logo ja julius tilavarausjärjestelmän logo

30.5.2023 12:07

Tilavarausjärjestelmä vaihtuu Timlestä takaisin Juliukseen 1.6.2023

Kaupungin liikuntapalvelut palaa takaisin Julius tilavarausjärjestelmään, joka otetaan käyttöön 1.6.2023, jolloin vuoden käytössä ollut tilavarausjärjestelmä Timle poistuu käytöstä.

Uudessakaupungissa on hyvät puitteet harrastaa monipuolista liikuntaa. Onkin tärkeää, että liikkumisympäristöt on helposti kaikkien saavutettavissa. Uudessakaupungissa on varattavissa 14 sisäliikuntasalia erilaisten harrastusten tarpeisiin. Sisäliikuntasalien kulunvalvonnassa ovat iLoq-sähkölukot sekä numerokoodilaitteet. Ainoastaan Seikowin salissa on käytössä perinteinen avain.

Ulkoliikuntapaikoista tilavarausjärjestelmästä on varattavissa seitsemän eri liikuntapaikkaa.

Kulunvalvonta on yhdistetty käytössä olevaan sähköiseen tilavarausjärjestelmään ja lisäksi näihin on liitetty myös verkkomaksumahdollisuus. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että yksittäisen vuoron varaaminen olisi mahdollista missä ja milloin vain. Asiakas voi varata ja maksaa yksittäisen salivuoron verkossa, jonka jälkeen asiakas saa kulkukoodin varaamaansa tilaan. Ei tarvita enää erikseen odottaa salivuoron hyväksymistä ja miettiä milloin pääsee hakemaan ja palauttamaan avaimen.

Verkkomaksumahdollisuus on Haapaniemien, Lokalahden, Pyhämaan, Saarniston ja Männäisten saleissa. Näin pienempien salien käyttöastetta saadaan nostettua ja samalla pystymme palvelemaan kuntalaisia paremmin.

Myös Hakametsän, Kalannin yläkoulun ja Pohitullin ovissa on numerokoodilaitteet, mutta verkkomaksumahdollisuus ei ole näissä saleissa käytössä vakiovuorokauden aikana. Näiden salien arkivuorot on varattu seurojen käyttöön ja viikonloput ovat varattu peleille ja turnauksille. Kesäaikana on mahdollista tehdä verkkovarauksia myös näihin saleihin.

Kesäkaudella 2023 käytössä olevat salit: Haapaniemi, Hakametsä, Kalanti ja Pohitulli.