Markkinaväkeä ja ilmapalloja Alisellakadulla.

3.10.2023 12:47

Syysmarkkinoiden perinne jatkuu

Uudessakaupungissa on pidetty markkinoita jo vuodesta 1617 asti on ja tämäkään vuosi ei tee siihen poikkeusta.

Myyntikojut levittäytyvät kauppatorille ja Alisellekadulle tulevana perjantaina ja lauantaina. Loppuviikon tapahtumaan on ilmoittautunut useita kymmeniä myyjiä ja koko keskustan alue on mukana markkinahumussa. Liikkeillä ja putiikeilla on markkinatarjouksia ja ostoksille kannattaa lähteä vaikka kauempaankin. Ensimmäisenä markkinapäivänä tehdään kauppaa kello 8-18 ja lauantaina tapahtumassa voi vierailla aamukahdeksasta neljään.

Lauantaina näppäräsorminen haitaristi Tero Vall viihdyttää markkinavieraita kauppatorilla puolenpäivän molemmin puolin.

Tapahtuma aiheuttaa keskustan liikenteenohjaukseen muutoksia jo torstai-illasta 5.10. alkaen. Katuja suljetaan markkinoiden ajaksi: Alinenkatu välillä Sepänkatu - Rauhankatu ja Koulukatu välillä Ylinenkatu - ns. Instumentariumin liittymä. Lisäksi torin pysäköintialue on tapahtuman käytössä.

Pysäköidä voi muun muassa kaupunginlahden rannan, Leijonapuiston pysäköintialueelle, Sorvakon Rantatielle ja jäähallin pysäköintialueelle, osoitteessa Koulupolku 1. Pysäköinti kaupungissa on maksutonta.

Tervetuloa viettämään hauskaa syyspäivää!