kaksi miestä leikkaavat punaista juhlanauhaa jalkapallokentän avajaisissa

25.9.2024 12:18

Pietolan uusi tekonurmikenttä vihittiin käyttöön

Sunnuntaina 22. syyskuuta 2024 Pietolan uusi tekonurmikenttä vihittiin virallisesti käyttöön juhlallisessa avajaistilaisuudessa. Syksyinen sää helli paikalle saapunutta runsaslukuista yleisöä, joka oli tullut juhlistamaan kaupungin uutta urheiluareenaa.

Avajaistilaisuudessa kaupunginhallituksen puheenjohtaja Raimo Löfstedt ja kaupunginjohtaja Atso Vainio katkaisivat virallisesti avaussinetin. Kaupunginjohtaja Atso Vainio piti myös avajaispuheen. Tilaisuudessa vallitsi iloinen ja yhteisöllinen tunnelma, kun osallistujat saivat nauttia paikallisten yritysten tarjoiluista. K-Supermarket Itäpoiju jakoi yhteensä 240 juniorijalkapalloa ja Kivikylän makkaraa, ja Laitilan Wirvoitusjuomatehdas oli lahjoittanut tapahtumaan virvokkeita.

Päivän jalkapallo-ottelussa kohtasivat UPK:n miesten edustusjoukkue ja Naantalin VG:n kakkosjoukkue. Tiukan kamppailun jälkeen Naantali vei voiton lukemin 2–3.

Pietolan uusi tekonurmikenttä on varustettu Bioflex-täyteaineella, ja kentällä voidaan pelata joko virallisen kokoista jalkapallokenttää tai poikittain kahta juniorikenttää. Kunnostustyöt alkoivat juhannuksen jälkeen, ja niiden yhteydessä on asennettu uudet valot, rakennettu aita kentän ympärille sekä remontoitu pukukoppirakennusta. Viikaistenkadun puolelle rakennetaan vielä uusi parkkialue.

Pitkäaikainen toive vanhan luonnonnurmikentän kunnostuksesta ja vaatimukset täyttävästä urheiluareenasta on nyt toteutunut.

Kiitos kaikille osallistujille ja yhteistyökumppaneille!

Lisätietoja kentästä ja varaukset:

Pietolan kenttä | Uudenkaupungin kaupunki (uusikaupunki.fi)