Kaupunginhallituksen päätöksiä 7.10.2024

10.10.2024 13:15

Kaupunginhallituksen päätöksiä 7.10.2024

Uudenkaupungin kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 7.10.2024 muun muassa seuraavista asioista:

Kaupunginhallitus perusti työllisyyspalveluihin 18 vakanssia

Julkisten työvoima- ja yrityspalveluiden järjestämisvastuu siirtyy valtiolta kunnille vuoden 2025 alusta ja TE-toimistot lakkautetaan. Uusikaupunki on osa Turun työllisyysaluetta, jonka vastuukuntana toimii Turku. Valmisteilla olevien sopimusten mukaisesti Uusikaupunki tulee tuottamaan työllisyys- ja yrityspalveluja myös Kustavin, Pyhärannan, Taivassalon ja Vehmaan kunnille.

Palvelujen tuottamiseen Uudenkaupungin toiminta-alueella tarvitaan arvioiden mukaan 18 vakituista työntekijää. Valtionhallinnolta siirtyy liikkeenluovutuksella Uudenkaupungin kaupungin palvelukseen seitsemän henkilöä. Syntyvän henkilöstövajeen vuoksi tarvitaan myös rekrytointeja.

Uudenkaupungin kaupungin hallintosäännön mukaisesti jokaista vakinaista palvelusuhdetta varten perustetaan vakanssi. Työllisyyspalvelujen siirto kuntiin edellyttää, että sekä liikkeenluovutuksella siirtyvät että rekrytoitavat työntekijät sijoitetaan vakansseille.

Kaupunginhallitus päätti perustaa työllisyyspalvelupäällikön, palvelusihteerin, vastaavan työllisyysasiantuntijan ja ohjaamokoordinaattori-työvalmentajan vakanssit sekä kaksi yrityspalveluasiantuntijan ja 12 työllisyysasiantuntijan vakanssia. Kaupunginhallitus määritteli myös tehtävien kelpoisuusehdot.

Lokalahdentien ratapihan ylikulkusillan korjaukselle toteuttamislupa

Kaupunginhallitus antoi luvan Lokalahden ratapihan ylikulkusillan korjauksen toteuttamiseen. Korjaus koskee ylikulkusillan päätyrakenteita ja välitukia. Urakan toteuttaa halvimman tarjouksen jättänyt Infraroad Oy kokonaishintaan 284 000 €.

Kaupunki osallistuu vakuutusalan konsultointi- ja meklaripalvelujen seutuhankintaan

Turun seudun seutuhankinnat toteuttaa vakuutusalan konsultointi- ja meklaripalvelujen hankinnan seutuhankintana. Kaupunginhallitus päätti Uudenkaupungin sitoutuvan tähän seutuhankintaan.

Nykyisten vakuutusten sopimuskaudet ovat katkolla alkuvuodesta 2025. Kaupunginhallitus päätti jatkaa nykyisiä vakuutussopimuksia siihen asti, kunnes uudet vakuutussopimukset astuvat voimaan.

Kaupunginhallitus antoi lausunnon tarkastuslautakunnan arviointikertomuksesta

Kaupunginhallitus päätti antaa valtuustolle lausunnon tarkastuslautakunnan arviointikertomuksen havaintoihin liittyvistä toimenpiteistä. Lausunnossa vastataan arviointikertomuksessa esiin nousseisiin havaintoihin toiminnan ja talouden tavoitteiden toteutumisesta.

Kaupunginhallituksen pöytäkirja on nyt julkaistu. Kaikkiin kokouksen päätöksiin voi tutustua tarkemmin kaupungin asianhallintajärjestelmässä.