Kaksi teini-ikäistä tyttöä seisovat vierekkäin Uudenkaupungin kaupunginlahden rannalla ja katsovat veneitä aurinkoisena kesäpäivänä. He ovat selät päin kameraa ja molemmilla on selässä pussukat, joissa lukee "Uusikaupunki".

27.3.2024 14:45

Kaupungin kesätyöpaikat kiinnostavat - 105 nuorta haki kaupungille kesätöihin

Hakuaika kaupungin kesätyöpaikkoihin päättyi 24.3.2024. Hakemuksia tuli määräaikaan mennessä 105 kappaletta, mikä on lähes 50 hakemusta enemmän kuin viime vuonna.

– Hienoa, että saatiin näin paljon hakijoita, kaupungin kesätyöt koetaan selvästi kiinnostavina. Tänä vuonna käytimme ensimmäistä kertaa sähköistä hakulomaketta, mikä todennäköisesti vaikutti positiivisesti hakijamäärään, kertoo työvalmentaja Laura Lehtoruusu.

Kaupungin tarjoamat kesätyöpaikat ovat avustavia tehtäviä eri yksiköissä, eikä niissä vaadita aiempaa työkokemusta. Työsopimukset ovat joko neljän tai kahden viikon mittaisia. Kesätyöpaikat on tarkoitettu 1.9.2006 – 31.12.2008 syntyneille uusikaupunkilaisille koululaisille ja opiskelijoille. Etusijalla ovat nuoret, jotka eivät ole aikaisemmin olleet kaupungin järjestämissä kesätöissä.

Kaupunki tarjoaa tänä kesänä työpaikan noin 40:lle nuorelle omassa organisaatiossaan. Kesätyöntekijöitä palkataan muun muassa viherpalveluihin, kiinteistönhoitoon, päiväkoteihin, Uki Outletiin ja kulttuuripalveluihin Crusell-viikolle.

Kaikille kesätöitä hakeneille ilmoitetaan valinnoista sähköpostitse viimeistään toukokuun toisella viikolla. Kesätyöpaikan saaneiden viesteissä kerrotaan lisäksi tiedot työpisteestä, työn kestosta, palveluyksikön vastuuhenkilön yhteystiedot sekä ohjeet jatkotoimenpiteitä varten.

Haku nuorten yritystukipaikkoihin jatkuu

Haku yritystukipaikkoihin jatkuu 31.5.2024 asti.

Yritystukipaikkoja voivat hakea uusikaupunkilaiset koululaiset ja opiskelijat, jotka ovat syntyneet 1.1.2004 - 31.12.2008. Nuoret hakevat yritystukipaikkansa itse ottamalla yhteyttä haluamaansa yritykseen. Tuetun kesätyön tulee ajoittua välille 1.6.–31.8.2024.

Tarkemmat ohjeet yritystukipaikkojen hakemiseen löydät yritystukisopimuksesta. Yritystukipaikkoja on jaossa noin 60 ja yritystuen hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Yritystukisopimus tulee palauttaa sähköpostitse Laura Lehtoruusulle.

Yritystukisopimuksia on saatavilla myös Uudenkaupungin pääkirjastosta, jonne paperisen lomakkeen voi tarpeen vaatiessa palauttaa.

Avainsanat