Rantakadun rinteessä tehdään viher- ja valaistustyötä

14.4.2023 13:23

Kalarannan ja Rantakadun rinteen viher- ja valaistustyöt alkavat viikolla 16

Kalarannan ja Rantakadun rinteen viher- ja valaistustyöt alkavat ensi viikolla - viikolla 16. Töistä aiheutuu ajoittain haittaa jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Lisäksi Vannaksen leikkipuiston aitaamistyö on alkamassa. Lue lisää työmaajärjestelyistä.

Rantakadun rinne

Rantakadun rinteessä aloitetaan kunnostustyöt ensi viikon maanantaina eli 17.4.2023. Kurtturuusujen alasleikkaus on jo tehty ja seuraavaksi vuorossa on kasvualustojen uusiminen ja uusien kasvien istuttaminen. Jalankulku välillä Kirkkokatu ja Puominmäenpolku tullaan kunnostustöiden aikana pääsääntöisesti ohjaamaan rannan ja Pakkahuoneen kautta.

Rinteen kunnostus ja liikenteenohjaus
Rantakadun rinteen työmaa-alue ja liikenteen ohjaus

Kalarannan viher- ja valaistustyöt

Kalarannassa tehdään viheristutuksia ja viimeistellään pengerryksen valaistusta. Viheristukset sisältävät myös paarlastikasveja eli purjelaivakauden jäänteitä. Kasvit ovat aikanaan kulkeutuneet Uuteenkaupunkiin purjelaivoissa käytetyn painolastimaan mukana. Uudenkaupungin nimikkokasvi Papelorikko on mm. tällainen painolastikasvi.

Kalarannan työmaa-alue suljetaan työmaan ollessa aktiivisesti käynnissä. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin rantaväylä on sovittu pidettäväksi avoinna ja kevyenliikenteen käytettävissä. Eli maansiirtotöiden aikana jalankulku ja pyöräily ohjataan tarvittaessa Rantakadun suuntaan. Pysy valppaana ja seuraa liikennemerkkejä työmaa-alueella.

Kalarannan kunnostus
Kalarannan työmaa-alue

Vannaksenpuiston leikkikentän aitaaminen

Vannaksen leikkipuiston aitaamistyöt aloitetaan niin ikään ensi viikon aikana. Työ aiheuttaa haittaa leikkikentän käytölle tulevan kevään ja kesän aikana ja estää ajoittain yksittäisten välineiden käyttöä.

Vannaksen leikkikenttä aidataan