Tummansininen kuva, jossa vaalean turkoosilla keskellä kuvaa ympyrä ja sen sisällä huutomerkkisymboli.

19.9.2024 10:43

Kaivinkone törmäsi Santtiossa siltaan –  Silta on toistaiseksi poissa käytöstä

Torstaina 19.9. aamukahdeksan jälkeen kaivinkone törmäsi pyöräilijöille ja kävelijöille tarkoitettuun metallirakenteiseen siltaan Santtiossa. Silta ylittää Hiuntien Ankkakujan ja Tiiratorin läheisyydessä, ja sen alituskorkeus on viisi metriä.

-Kaivinkoneen puomi oli nostettu hieman liian korkealle, minkä seurauksena se osui siltaan ja aiheutti metallisillan keskiosan putoamisen ajoradalle. Onneksi henkilövahingoilta vältyttiin, kertoo kaupungin työpäällikkö Mikko Jalonen.

Sillan pudonnut osa on siirretty kaupungin varikolle ja Hiuntien suuntainen liikenne toimii molempiin suuntiin. Kevyen liikenteen kulku metallisillalle on estetty raskasesteillä.

Vaurioituneen sillan korjaussuunnittelu aloitetaan pikimmiten. Mikko Jalonen toteaa, että sillan korjaustoimenpiteet eivät ole erityisen laajoja. –  Metallisilta on suhteellisen helposti korjattavissa, mutta korjaus vaatii tietenkin aikaa. Kevyen liikenteen käyttäjien on käytettävä muita kulkureittejä, kunnes silta saadaan kuntoon.

Pyydämme kaikkia alueen liikenteen käyttäjiä noudattamaan varovaisuutta ja seuraamaan väliaikaisia liikennejärjestelyjä. Lisätietoja korjauksen etenemisestä päivitetään kaupungin verkkosivuille.

Avainsanat