Joulukoristeita ja kettu vihreällä taustalla.

13.11.2023 10:09

Joulupostia ikäihmisille -kampanja alkoi 13.11.

Kampanjassa kerätään joulukortteja kotihoidon ja asumispalvelujen ikääntyneille asiakkaille. Uudenkaupungin alueella joulukortteja kerätään palvelutalojen asukkaille sekä kotihoidon asiakkaille.

Lähettämällä joulukortin voi tuottaa yksinäiselle ikäihmiselle tunteen siitä, että häntä on ajateltu. Pienestä kortista voi olla iloa pitkäksi aikaa, Siskot ja Simot ry:n toiminnanjohtaja Eero Väisänen sanoo.

Kampanjan yhteistyökumppaneita ovat Kuntaliitto, Kansalaisopistojen liitto ja Kansalaisareena. Kampanjan suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Kampanjaan osallistuminen on helppoa ja hauskaa

Kampanjaan voi osallistua tekemällä joulukortin ja toimittamalla sen keräyspisteeseen 13.11.–4.12. Kirjoita korttiin hyvän joulun toivotukset. Merkitse saajan kohdalle ”Sinulle” ja lähettäjän kohdalle oma nimesi ja Siskot ja Simot. Pudota kortti sellaisenaan lähimpään keräyslaatikkoon. Ethän sulje korttia kirjekuoreen. Kortteja voidaan tehdä myös joulukorttipajoissa.

Uudenkaupungin aluella on kuusi kiinteää keräyspistettä.

Keräyspiste 1: Pääkirjasto, väistötila, Alinenkatu 36

Keräyspiste 2: Kalannin kirjasto, Pankkitie 2

Keräyspiste 3: Uimahalli, Koulupolku 5

Keräyspiste 4: Vakka-Suomen kansalaisopisto, Koulukatu 7, 2. krs

Keräyspiste 5: Kierrätyskeskus, Liljalaaksonkatu 10

Keräyspiste 6: Kulttuurikeskus Cruselli, Kullervontie 11 A

Lisäksi kortteja voi jättää kirjastoautoon. Kirjastoauton pysäkit ja aikataulun löydät kirjaston kotisivuilta: https://uusikaupunki.fi/fi/kirjastoauto?p=kirjastopalvelut.

Kaikki keräyspisteet löytyvät myös kampanjan verkkosivuilta: siskotjasimot.fi/joulupostia.