Joulurieha 2023

31.8.2023 15:11

Crusellissa tapahtumarikas syksy

Kulttuurikeskus Crusellin syyskausi on käynnistynyt vauhdikkaasti Rauhan Symposium -konferenssilla ja loppuunmyydyillä Mailis ja Eino -musiikkinäytelmän esityksillä. Ohjelmisto jatkuu monipuolisena ja pitää sisällään niin teatteriesityksiä kuin konserttejakin - lapsiperheitä unohtamatta.

Uudenkaupungin teatteri avaa näytäntökautensa suursuosion saaneella Vuonna 85 -musikaalilla, josta nähdään syyskuussa neljä lisäesitystä. Uutena näytelmänä ohjelmistoon tulee ensi-iltansa saava hulvaton komedia ”Kuin tuhka tuuleen”, jonka esitykset jatkuvat aina joulukuulle saakka.

Cruselli on noussut viime vuosina monien konserttisaleja kiertävien artistien ja kiertueiden suosioon ja upeista vierailijoista saadaan nauttia myös syksyllä. Lavalle nousevat niin Anna Eriksson, Lenni-Kalle Taipale ja Osmo Ikonen, Aki Samulin ja Petri Hervannon tähdittämä Tangomusikaali kuin Suomen Musiikkiteatterin esityksetkin.

Konserttikausi polkaistaan käyntiin syyskuun ensimmäisenä lauantaina uusikaupunkilaisen Ville-Markus Vesterisen musiikkiuran avaavalla konsertilla. Lisäksi syyskuussa kuullaan pääsymaksuton englantilaisia luuttulauluja sisältävä Dear if you chance -konsertti.

Anna Eriksson aloittaa Tikaritaivas -konserttisalikiertueen Crusellista lokakuussa. Konsertin ohjelmisto perustuu Erikssonin uran tunnetuimpiin lauluihin sekä taiteilijan voimakkaisiin tulkintoihin maailman klassikoista.

Lokakuussa kuullaan myös Uudenkaupungin VPK:n soittokunnan ja naantalilaisen Sunny Side Swing bandin yhteiskonsertti, sekä Aki Samulin ja Petri Hervannon tähdittämä Tangomusikaali Mahdoton rakkaus ja ukrainalaisen etnomusiikkiyhtyeen Dzerela Karpaattin konsertti, joka tuo mukanaan tuulahduksen musiikkia karpaattien vuorilta.

Lapsiperheitä viihdyttää JokeriPokeriBox, joka tuo lavalle 45-vuotista uraa juhlistavan Deluxe -shown.

Suomen Musiikkiteatteri vierailee Crusellissa kahdella esityksellä. Marraskuussa kuullaan rakastetun Abban musiikkiin pohjautuva Golden Abba -show ja joulukuussa Yö -yhtyeen musiikkiin perustuva Joutsenlaulu -musikaali.

Marraskuussa nähdään myös huikea mentalisti Pete Poskiparran show, joka saa yleisön nauramaan ja hämmästymään kerta toisensa jälkeen.

Jouluussa kuullaan vielä vauhdikas Lenni-Kalle Taipaleen ja Osmo Ikosen Joulurieha -konsertti, jossa kaksi pianovirtuoosia esittävät rakastettuja joululauluja kahdelle pianolle sovitettuna!

Koko Crusellin ohjelmistoon voi tutustua osoitteessa https://uusikaupunki.fi/fi/tapahtumat suodattamalla hakutuloksiksi kultuurikeskus Crusellin tai Crusellin Facebook-sivuilla. Lippuja esityksiin ja tapahtumiin voi hankkia paikan päältä Crusellista teatterin ja kulttuuripalvelujen toimistosta. Mikäli tilaisuus ei ole loppuunmyyty, niin lippuja aina saatavilla myös ovelta tunti ennen tilaisuuden alkua.

Joulurieha 2023
Lenni-Kalle Taipale ja Osmo Ikonen konsertoivat Crusellissa 2. 12.2023. Kuva: Saku Tiainen