Sorvakonniemen suunnittelualueen rajaus

20.4.2023 13:18

Asukastilaisuus Sorvakonniemen suunnitelmista

Uudenkaupungin kaupunki järjestää asukastilaisuuden koskien Sorvakonniemen alueen suunnittelua ja muutostöitä. Tilaisuus järjestetään Kulttuurikeskus Crusellissa maanantaina 8.5. klo 17.30 alkaen. Tilaisuudessa esitellään nykyisiä suunnitelmaluonnoksia ja tehdään kierros alueella.

- Alueen suunnittelu on käynnissä parhaillaan ja kuulemme mielellämme lähiympäristön asukkaiden mielipiteitä ja kysymyksiä. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita, täsmentää suunnittelija Henriikka Lohtaja kaupunkisuunnittelusta.

Sorvakonniemen alueella on tehty rannan saneerausta Professori Mauno Vannaksen Säätiön tuella. Rantarakenteita ja ympäröiviä alueita on rakennettu kahdessa vaiheessa vuosina 2021 ja 2022. Työ saatetaan loppuun kuluvan vuoden syksyllä.

Tulevien muutostöiden pääpaino on:

• viheraluerakentamisessa ja varusteissa,
  • kulttuurikeskuksen ja pienvenesataman välisen pysäköintialueen rakentamisessa ja
  • samassa yhteydessä parannetaan myös alueen liikenneturvallisuutta erityisesti Kullervontien suojatieylitysten kohdalla.