Spring Flight - Sunny Side Swing Bandin kevätkonsertti

Kulttuurikeskus Cruselli, Kulttuurikeskus Cruselli, Kullervontie 11 A, 23500 Uusikaupunki

Iloinen kuva, jonka taustalla lentokone ja edessä viisi muusikkoa

Konsertin monipuolinen ohjelmisto koostuu jälleen vanhoista klassikoista aina tuoreempiin kevyen musiikin hitteihin. Joukossa on monta paikkojen mukaan nimettyä kappaletta, joiden mukana lähdemme Pariisin kautta kiertämään kolmella eri mantereella.

Yksi kohteistamme on New York ja sen legendaarinen jazzklubi Birdland. Lullaby of Birdland on George Shearingin 1952 klubille säveltämä klassikko. Soitamme myös Weather Reportin 1977 levyttämän hitin Birdland, nimikkokappale on myös kunnianosoitus klubille.

Matkalta on aina kiva palata takaisin Suomeen, jossa jatkamme autolla Kuusamoon Dannyn tunnetuksi tekemän käännösiskelmän uusi sovitus on orkesterin kapellimestarin Samuli Niemisen käsialaa.

Tällä kertaa konsertissa kuullaan myös soittimia, joita ei tyypillisessä big band -kokoonpanossa yleensä näe kuten sopraanofoni, ukulele ja harmonikka. Orkesterin laulusolisteina esiintyvät Matti Mäntylä, Eerika Haapamaa ja Tuuli-Maija Jaarinen.

Konsertin kesto on noin 2 tuntia sisältäen väliajan, jolloin kahvio on avoinna.

Lippuja ennakkoon kulttuurikeskus Crusellista, 050 4205 401 tai Lippupisteeltä https://www.lippu.fi/artist/sunnysideswingband/