Risteilyt Isonkarin majakkasaarelle 1. ja 2.6.

Lähtö Pakkahuoneen vierassataman takaa, Suukarintie 6B, Uusikaupunki.

Isokarin majakka

Touko-syyskuussa M/S Kerttu liikennöi Isonkarin majakkasaarelle. Isonkarin risteilyihin sisältyy merimatkojen lisäksi lounas ja opastettu kierros Isossakarissa sekä sisäänpääsy majakkaan.
Uusikaupunki-Isokari klo 10.30- n. 12.00
Isokari-Uusikaupunki klo 16- n. 17.30

Hinnat: aikuiset 78 €,  lapset 4-12 v. 35 €,  lapset 0-3 v. maksutta.
Hinta sisältää edestakaiset merimatkat, opastetun saarikierroksen ja sisäänpääsyn majakkaan (kesto yht. noin 2 h) sekä lounaan, joka nautitaan Isossakarissa.
Huomioitavaa: Isossakarissa liikutaan epätasaisia kallioita ja polkuja pitkin, ja käveltävää satamasta majakalle ja ruokailuun on noin 1 km suuntaansa.
Pyörätuolilla tai rollaattorilla liikkuminen ei valitettavasti onnistu saarella.
Vauva- ja taaperoikäisiä varten on hyvä ottaa kantoreppu mukaan.
Liput voi ostaa https://merikauppa.isokari.fi  Lippuja voi myös kysellä ja ostaa lähtöpäivänä laivasta.
Muutokset mahdollisia, tarkista ajantasaiset lähtöpäivät https://merikauppa.isokari.fi

Risteilypäivän kulku
Risteilylle lähdetään klo 10.30 Uudenkaupungin Pakkahuoneen vierassataman takaa. Lahdella on näyttäviä huvivenesatamia, joiden ohi merimatka hiljalleen alkaa. Merimatkat taitetaan matkustaja-alus M/S Kertulla, jonka viihtyisissä ja lämpimissä sisätiloissa on kahvila (täydet anniskeluoikeudet) ja aurinkokannella runsaasti tilaa nauttia päivästä merellä.

Jo matka saareen on elämys. Pääset näkemään sisäsaariston kaunista luontoa sekä rannattomana avautuvan Selkämeren nautiskellessasi matkasta vaikkapa pullakahvien tai huurteisen kera. Matkalla näkyy runsaasti lintuja ja merimerkkejä, ja opastus laivamatkan aikana tutustuttaa saaristoluontoon sekä saariston nähtävyyksiin. Merimatkan kesto on noin 1,5 h.

Perillä Isossakarissa: Satamasta alkavalla opastetulla kierroksella tutustutaan saaren luontoon, historiaan sekä tietysti itse majakkaan. Majakka on edelleen toiminnassa oleva merenkulun turvalaite, ja sisäänpääsy majakkaan tapahtuu ohjatusti. Päästäkseen ylös lyhtyhuoneeseen ihailemaan majakan linssistöä on kiivettävä lähes 180 porrasta, mutta torni on vaikuttava ilmestys kauniilta majakkakedoltakin katsottuna.

Risteilyn hintaan sisältyvä Kertun lounas tarjoillaan Isonkarin Kasarmiravintola Mainiossa. Yhteisen risteilyohjelman (opastettu saarikierros, vierailu majakassa, lounas) lisäksi ehdit rapsuttaa lampaita, pulahtaa uimaan ja nauttia pullakahvit idyllisellä kesäterassilla. Saaren kasvistossa, linnustossa, arkkitehtuurissa, sekä laivaliikenteessä saaren edustalla on paljon nähtävää ja omatoimista ihmeteltävää kaikenikäisille.

Risteilyillä on säävaraus: Kova tuuli estää liikennöinnin Isoonkariin. Risteilyn tuuliraja on noin 15 m/s tuulen suunnasta riippuen. Jos risteily joudutaan perumaan sääolosuhteiden vuoksi, asiasta ilmoitetaan liput varanneille risteilyä edeltävänä päivänä. Ylivoimaisen sään sattuessa risteilyä ei veloiteta eikä sen peruuntumisesta makseta korvauksia.

Varauksen voi siirtää toiselle päivälle ilman palvelumaksua. Siirto tulee tehdä väh. 3 vrk ennen risteilypäivää. Jos siirto tehdään erihintaiseen risteilypäivään, risteilyhintojen välinen erotus hyvitetään / veloitetaan laivassa.

Varauksen voi perua kuluitta 7 vrk ennen matkaa. Jos varaus perutaan, kun risteilyyn on viikko tai vähemmän, tai jos varaus jätetään kokonaan lunastamatta, varatut risteilypaikat laskutetaan täysimääräisenä. Tutustuthan varaus- ja maksuehtoin ennen varauksen tekoa.

Lisätietoa ja varaukset myös puhelimitse (p. 040 1866 350) ja sähköpostitse (info@isokari.fi).

Tervetuloa risteilylle Isokarin majakkasaarelle!