Kirjallisuuspiirissä Maritta Lintusen Sata auringonkiertoa

Kräkin talo, Vakka-Suomen kansalaisopisto, Koulukatu 7, 2. kerros

kirjoja varaushyllyssä

Kevään viimeisessä kokoontumisessa keskustellaan Maritta Lintusen romaanista Sata auringonkiertoa. Se kertoo ruotsinsuomalaisen siirtolaisperheen vaiheista 1970-luvun ja nykypäivän Göteborgissa ja Pohjois-Karjalassa. Tarinaan kuuluu myös historiallinen henkilö, kirjailija Matti Pulkkinen, joka valmistelee esikoisromaaniaan asuen paluumuuttaja Sepon vuokralaisena Sotikoffin perintötilan mailla.

Tervetuloa mukaan, vaikket olisi aiemmin osallistunutkaan kirjallisuuspiiriin. Kirjoja on lainattavissa pääkirjaston varaushyllystä. Kirjallisuuspiiriin voi ilmoittautua Vakka-Suomen kansalaisopiston www-sivujen kautta tai paikan päällä ennen tapahtuman alkua.

Uudenkaupungin kirjaston ja Vakka-opiston yhdessä järjestämä kirjallisuupiiri on toiminut vuodesta 2023 alkaen kirjastonhoitaja Lauri Seudun vetämänä. Osallistuminen on maksutonta, mutta ilmoittautuminen Vakka-Suomen kansalaisopistoon vaaditaan. Kirjallisuuspiiri jatkuu syksyllä 2024 kerran kuukaudessa, maanantaisin klo 16-17 Kräkin talolla. Lisätietoa ja ilmoittautumisohjeet löydät kesän aikana Vakka-Suomen kansalaisopiston opinto-ohjelmasta ja verkkosivustolta.