Isonkarin linturisteily M/S Kertulla 5.5.

Lähtö Pakkahuoneen vierassataman takaa, Suukarintie 6B, Uusikaupunki.

Tumma merilintu lentää jalat ja räpylät levitettyinä

Aikataulu:
Uusikaupunki-Isokari klo 8-10
Isokari-Uusikaupunki klo 16-17.30

Hinnat:
aikuiset 85 €, lapset 4-12 v. 40 €, lapset 0-3 v. maksutta
Liput voi ostaa https://merikauppa.isokari.fi Lippuja voi myös kysellä ja ostaa lähtöpäivänä laivasta.
Muutokset mahdollisia, tarkista ajantasaiset lähtöpäivät https://merikauppa.isokari.fi
Hinta sisältää edestakaiset merimatkat, opastetun saarikierroksen ja sisäänpääsyn majakkaan (kesto yht. noin 2 h) sekä lounaan, joka nautitaan Isossakarissa.

Huomioitavaa: Isossakarissa liikutaan epätasaisia kallioita ja polkuja pitkin, ja käveltävää satamasta majakalle ja ruokailuun on noin 1 km suuntaansa.
Pyörätuolilla tai rollaattorilla liikkuminen ei valitettavasti onnistu saarella.
Vauva- ja taaperoikäisiä varten on hyvä ottaa kantoreppu mukaan.

Risteilypäivän kulku
Risteilylle lähdetään klo 8.00 Uudenkaupungin keskustasta Pakkahuoneen vierassataman takaa tunnelmalliselta kaupunginlahdelta.
Merimatkat taitetaan matkustaja-alus M/S Kertulla, jonka viihtyisissä ja lämpimissä sisätiloissa on kahvila (anniskeluoikeudet) ja aurinkokannella runsaasti tilaa nauttia päivästä merellä.
Jo matka saareen on elämys: Pääset näkemään sisäsaariston kaunista luontoa sekä rannattomana avautuvan Selkämeren nautiskellessasi matkasta vaikkapa pullakahvien tai huurteisen kera. Matkalla näkyy runsaasti lintuja ja merimerkkejä, ja opastus laivamatkan aikana tutustuttaa saaristoluontoon sekä saariston nähtävyyksiin. Menomatkalla Isoonkariin tehdään sightseeing-kierros Urpoisten saaren ja Keskikallion luodon kautta (ei maihinnousua). Merimatkan kesto on noin 2 h.

Perillä Isossakarissa: Satamasta alkavalla opastetulla kierroksella tutustutaan saaren luontoon, historiaan sekä tietysti itse majakkaan. Majakka on edelleen toiminnassa oleva merenkulun turvalaite, ja sisäänpääsy majakkaan tapahtuu ohjatusti. Päästäkseen ylös lyhtyhuoneeseen ihailemaan majakan linssistöä on kiivettävä lähes 180 porrasta, mutta torni on vaikuttava ilmestys kauniilta majakkakedoltakin katsottuna.
Risteilyn hintaan sisältyvä lounas tarjoillaan Isonkarin Kasarmiravintola Mainiossa. Yhteisen risteilyohjelman (opastettu saarikierros, vierailu majakassa, lounas) lisäksi ehdit rapsuttaa lampaita, pulahtaa uimaan ja nauttia pullakahvit idyllisellä kesäterassilla. Saaren kasvistossa, linnustossa, arkkitehtuurissa, sekä laivaliikenteessä saaren edustalla on paljon nähtävää ja omatoimista ihmeteltävää kaikenikäisille.

Paluumatkalle Isostakarista Uuteenkaupunkiin lähdetään klo 16. Paluumatkalla voit vielä kirjoittaa perinteiset postikortit ja valita kesän parhaat instakuvat terveisinä ystäville ja sukulaisille. Perillä Uudessakaupungissa ollaan noin klo 17.30.