Uusikaupunki on pieni merenrantakaupunki lounaisrannikolla, lähellä Turkua (70km) ja Raumaa (50 km). Asukkaita meillä on noin 15 800. Nimestään huolimatta Uusikaupunki on perustettu jo vuonna 1617.

Meillä on helppo viihtyä

Pikkukaupungin kiireetön, mutta aktiivinen elämänmeno tempaa mukaansa. Kaupunki on rakentunut toimivaksi kokonaisuudeksi ruutukaavakeskustan ympärille. Vain vartin kävelymatkan säteelle osuu pääosa palveluista ja harrastuspaikoista.

Vireä kulttuurielämä ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet

Uudessakaupungissa on suosittu harrastepohjainen teatteri, useita gallerioita, legendaarinen, mutta nykyaikaisella tekniikalla varusteltu elokuvateatteri, lukuisia musiikkitapahtumia, kirjasto, musiikkiopisto ja monialainen Vakka-Suomen kansalaisopisto. Kolmen kilometrin säteellä keskustasta löytyy kilometrin mittainen hiihtoputki, SRL:n hyväksymän ratsastuskoulu, useita kuntosaleja, lenkkipolkuja, 18-reikäinen golfkenttä, uimahalli ja paljon muuta.

Varhaiskasvatus ja koulut

Uudenkaupungin kaupunki tarjoaa lapsiperheille monimuotoisia ja laadukkaita varhaiskasvatuspalveluita, vuorotyötä unohtamatta. Uudessakaupungissa on myös yksityisiä päiväkoteja ja ryhmäperhepäivähoitoa.

Perusopetuksen lisäksi Uudessakaupungissa toimii lukio sekä Lounais-Suomen  ammattiopisto Novida.