Kuva merenrannasta Uudessakaupungissa, etualalla kalliorantaa ja taustalla meri ja horisontti

27.8.2024 12:39

Vastaa Uudenkaupungin ilmasto- ja ympäristöohjelman kyselyyn!

Uudenkaupungin kaupunki on parhaillaan laatimassa ilmasto-ohjelmaa, jossa huomioidaan ympäristön monimuotoisuuden ja kestävän kehityksen teemat. Kutsumme asukkaat, vapaa-ajan asukkaat ja sidosryhmät vastaamaan ohjelmatyön teemoja koskevaan kyselyyn.

Kasvihuonekaasupäästöjä syntyy kaupungeissa energiankulutuksesta, liikenteestä ja maankäytöstä, joissa kaupunki ohjaa pitkälle asukkaiden ja muiden toimijoiden valintoja. Päästöjen vähentämisen lisäksi haluamme mm. edesauttaa vastuullista kuluttamista, vihreää ja elinvoimaista yrityselämää sekä asukkaiden ja luonnon hyvinvointia.

Miksi osallistua?

Haluamme kuulla, kuinka tärkeinä pidät ilmastonmuutoksen hillinnän toimenpiteitä ja millaisia kestävyysvalintoja olet ehkä jo tehnyt arjessasi. Kysymme myös, mihin asioihin kaupungin pitäisi mielestäsi panostaa.

Vastaa kyselyyn

Kyselyyn vastaaminen vie vain 5-10 minuuttia, ja vastauksesi ovat anonyymejä. Kysely on avoinna 9.9.2024 klo 12 asti. Jokainen vastaus on tärkeä! Koonti kyselyn tuloksista julkaistaan syyskuun lopussa kaupungin verkkosivuilla.

Kyselyyn voi osallistua myös Coworking- ja etätyötila Messissä Ukipoliksen toimistolla (Koulukatu 7, torin laidalla). Tarjolla on paperinen lomake tai mahdollisuus vastata kyselyyn tietokoneella, ja hankkeen koordinaattori Jaana Suksi on paikalla opastamassa vastaajia. Lisäksi vastaajille on tarjolla kahvia tai mehua. Messin toimisto on auki erityisesti tätä varten keskiviikkona 28.8. klo 12-16, maanantaina 2.9. klo 12-16 ja tiistaina 3.9. klo 12-16.

Ohjelmatyöstä

Ohjelman rahoituksesta vastaa kokonaisuudessaan Ympäristöministeriö, ja sen on tarkoitus valmistua keväällä 2025.
Lisätietoja: Jaana Suksi puh. 0447732214, sähköposti: jaana.suksi@ukipolis.fi.