Ilmasto-ohjelma Uudellekaupungille

Kuva merenrannasta Uudessakaupungissa, etualalla kalliorantaa ja taustalla meri ja horisontti

Uudenkaupungin kaupunki on laatimassa ilmasto-ohjelmaa, jossa huomioidaan myös ympäristön monimuotoisuuden ja kestävän kehityksen teemoja. Ohjelman on tarkoitus valmstua kevään 2025 aikana.

Ohjelmatyön tueksi järjestetään mm. työpajat sidosryhmille ja kaupungin työntekijöille ja tehdään kaikille avoin asukaskysely.

Mitä tavoittelemme

Kasvihuonekaasupäästöjä syntyy kaupungeissa energiankulutuksesta, liikenteestä ja maankäytöstä, joissa kaupunki ohjaa pitkälle asukkaiden ja muiden toimijoiden valintoja. Päästöjen vähentämisen lisäksi haluamme mm. edesauttaa vastuullista kuluttamista, vihreää ja elinvoimaista yrityselämää sekä asukkaiden ja luonnon hyvinvointia.

Ilmasto- ja ympäristöohjelman laadintaan Uuteenkaupunkiin on saatu 100% rahoitus Ympäristöministeriöltä.

Hanketta koordinoi Ukipolis Oy. Lisätiedot: Jaana Suksi, p. 044 773 2214, email jaana.suksi(at)ukipolis.fi.