Yleisö istumassa torilavan edessä penkeillä.

4.7.2024 14:05

Tul toril -teematorit käynnistyvät jälleen

Perinteiset jokakesäiset toritapahtumat tuovat jälleen iloa ja eloa Uudenkaupungin keskustaan. Teematoreja järjestetään yhteensä kuutena kesälauantaina.

Torisarja käynnistyy lauantaina 6.7., kun elinkeinojohtaja Jarkko Heinonen avaa Lomatori-tapahtuman. Heti avauksen jälkeen torilavalla juhlistetaan Masterchef Suomi 2024 -kisan voittajaa Marita Frimodigia, ja trubaduuri Lauri Seutu esittää runoja ja musiikkia Eino Leinon päivän kunniaksi.

Lavaviihteestä vastaa astetta rokimmalla menolla Chris & Laurell Acoustic Rock Duo. Lisäksi Kangoo Club Rauma tarjoaa vauhdikkaan Kangoo Jumps® -hyppykenkäesityksen, joka voi inspiroida katsojia uuden harrastuksen pariin.

Perheen pienimmätkin pääsevät nauttimaan kauppatorin ohjelmasta. Liikunta ja hyvinvointi Ellenin Johanna vetää lapsille zumbaa, johon myös vanhemmat voivat heittäytyä rytmin vietäviksi. Torilla on lisäksi lapsille tarjolla hiekkaleluja, pihapelejä ja väritystehtäviä.

Lomatorin ohjelma huipentuu uusikaupunkilaislähtöisen, Suomen ainoan kansainvälisestikin palkitun mentalisti Pete Poskiparran uskomattomiin temppuihin.

Osallistu arvontaan

Tämän kesän lauantaisissa toritapahtumissa voi osallistua Tul Toril -insta-kisaan ja voittaa 200 euroa ostosrahaa paikallisiin putiikkeihin. Nappaa kuva jostakin Tul Toril -tapahtumasta, julkaise se Instagram-tililläsi ja tägää kuvaan @cityofuusikaupunki ja @visituusikaupunki sekä käytä hashtagia #tultoril, niin olet mukana arvonnassa! Arvonta suoritetaan elokuussa viimeisen toritapahtuman jälkeen.

Tule nauttimaan maksuttomasta mukaansatempaavasta ohjelmasta, juomaan torikaffet, tekemään lähiruokaostoksia tai vain fiilistelemään kauppatorin kesäistä tunnelmaa. Muista myös kivenheiton päässä olevat uniikit putiikit ja ravintolat.

Torilla tavataan!

Tul toril -teematorit Uudenkaupungin torilla lauantaisin 1.7.-10.8. klo 10-13.
13.7. Lastentori, 20.7. Kierrätystori, 27.7. Crusell-tori, 3.8. Kansainvälinen tori, 10.8. Harrastetori
Ajantasaiset ohjelmat löydät kaupungin tapahtumakalenterista sekä Uudenkaupungin kaupungin somekanavista.