Vuoden terveystarkastajaksi 2024 valittu Riitta Laaksonen pitelee kunniakirjaa ja kukkakimppua.

23.5.2024 12:29

Vuoden terveystarkastajaksi 2024 on valittu Riitta Laaksonen Uudestakaupungista

Uudenkaupungin kaupungin terveystarkastaja Riitta Laaksonen on valittu vuoden 2024 terveystarkastajaksi. Valinta julkistettiin Ympäristöterveydenhuollon valtakunnallisilla opintopäivillä Tuusulassa tiistaina 22.5.

Vuoden terveystarkastajan valinta on tunnustus ansioituneelle terveystarkastajalle, joka on positiivisella tavalla ylpeä ammatistaan ja kehittänyt alan käytäntöjä eteenpäin.

Riitta Laaksosen valintaa perustellaan seuraavasti:

”Työntekijät, jotka hallitsevat asiansa, haluavat kehittää työtään, ovat valmiita auttamaan muita ja pitävät yllä sopuisaa työskentelyä, ovat työyhteisöjensä aarteita. Tällainen henkilö on myös Uudenkaupungin kaupungissa Mynämäen toimipisteessä työskentelevä terveystarkastaja Riitta Laaksonen. Hän on saanut laajasti kiitosta rakentavasta työskentelytavastaan ja varmasta ammatillisesta osaamisestaan. Iloisen, diplomaattisen ja rauhallisesti asioihin suhtautuvan Laaksosen puoleen kääntyvät mielellään niin työkaverit kuin yhteistyökumppanitkin. Laaksonen kaihtaa riitelyä ja epäsopua, mutta valvontatöissä hän osaa olla tarvittaessa tiukka, ja häneltä voi saada myös rakentavaa kritiikkiä.

Kriisitilanteissa osaamista koetellaan. Laaksosen työuralle osui vuonna 2018 Nousiaisten vesikriisi, jossa hän näytti kykynsä osoittamalla esimerkillistä tilanteen hallintaa ja omistautumista asian hoidossa. Kriisissä korostuivat Laaksosen rautainen ammattitaito ja tehokkuus.

Työpaikan arjessa suuri merkitys on myös ihan sillä, että työkaveri on mukava. Tämä pätee myös Laaksoseen. Laaksosesta on jopa todettu, että - Jos Riitan kanssa ei tule toimeen, syytä on hakea vikaa itsestä.”

Vuoden terveystarkastaja valittiin tänä vuonna jo 22. kerran. Valinnan tekivät ehdotusten joukosta sosiaali- ja terveysministeriön hyvinvoinnin ja terveyden suojelu -tulosryhmä, Ympäristöterveyden Asiantuntijat ry ja Ympäristö ja Terveys-lehti.

Työkaverit Uudenkaupungin ympäristöterveydenhuollossa ovat ylpeitä ansioituneesta työyhteisömme jäsenestä ja onnittelevat lämpimästi niin oikeaan osuneesta valinnasta!

Kuva: Jari Tulonen