SPR:n vapaaehtoiset jakamassa koulun ylijäämäruokaa.

6.3.2023 10:07

Kalannissa aloitetaan koulun ylijäämäruuan jakelu tiistaina 14.3.

SPR Kalannin osaston vapaaehtoiset alkavat jakaa Kalannin koulun ylijäämälounasta tiistaina 14.3.2023. Ruokaa jaetaan aluksi tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin, koulun ollessa avoinna (ei loma-aikoina tai pyhäpäivinä). Ruokajakelu alkaa klo 12.20, ja jonoon on saavuttava viimeistään klo 12.50. Ruokajakeluun tulee ottaa omat astiat mukaan. Astioita voi ottaa mukaan useampia siltä varalta, että jaettavana on erikseen salaattia, lisuketta ja pääruokaa. Erityisesti keittoja ja kastikkeita varten astioiden on oltava riittävän tiiviitä.

Päivän ruokalista ja ruokien allergeenit löytyvät Kaarean verkkosivuilta

Ruokaa jaetaan Kalannin koulun (Urheilutie 2) ruokalan ulko-ovella, joka sijaitsee koulun oikeassa päädyssä saavuttaessa Hallitieltä (kirkon puoleinen pääty). Koulun läheisyydessä on autolla ajettaessa noudatettava erityistä varovaisuutta, sillä alueella liikkuu paljon lapsia. Koulun alueelle ei saa ajaa autolla. Autot tulee jättää Hallitien varrella sijaitsevalle pysäköintialueelle. Koulun alue on savuton ja päihteetön.

Ruokajakelu on avoin kaikille. Tarkoituksena on pelastaa hyvä ruoka joutumasta hävikkiin ja tehdä näin samalla pieni ja arkinen ekoteko, kaikki ovat tervetulleita!

Ruokajakeluun voi edelleen myös ilmoittautua vapaaehtoiseksi. Ota yhteyttä SPR ruoka-avun projektityöntekijään Miika Norroon.

Lisätietoja:

Miika Norro, projektityöntekijä, SPR Varsinais-Suomi, 040 4895754 tai miika.norro@redcross.fi
Anne Sankari, puheenjohtaja SPR Kalanti, 040 5773678.
Helvi Hyrynsalmi, ruokapalvelupäällikkö Uudenkaupungin kaupunki, 050 3015478 tai helvi.hyrynsalmi@uusikaupunki.fi

Kuva: Miika Norro/SPR

Avainsanat