kaksi naista pyöräilee kesäisellä ilmalla

26.4.2023 08:24

Haastepyöräily -kampanja starttaa vappuna

Sähköpyörä, maastopyörä, citypyörä, hybridipyörä, cyclocrosspyörä, laatikko-pyörä, soveltavan liikunnan pyörät, tandempyörä, kickbike jne. Kaiken ikäisille ja tasoisille pyöräilijöille löytyy jonkinlainen polkupyörä omaan pyöräilyyn, joten nyt on hyvä aika ottaa pyörät esiin ja laittaa kaikki pyörät pyörimään!

Perinteinen Haastepyöräily -kampanja starttaa taas vappuna Lounaisessa-Suomessa 41 kunnan alueella. Kirjausalustana toimii ilmainen Liikkuen läpi vuoden mobiilisovellus, joka toimii älypuhelimessa, tabletissa sekä netissä ja sen voi ladata sovelluskaupoista. Edellisvuosina Haastepyöräily mobiilisovellusta käyttäneet saavat vanhalla koodilla tietonsa uuteen mobiiliin. Jos koodi on unohtunut, löytyy se uudesta mobiilista haku toiminnan kautta.

Käytössä on myös pyöräilykortti, joka toimii hyvänä vaihtoehtona, jos mobiilisovelluksen kokee haasteellisena. Paperisen pyöräilykortin voi hakea uimahallista tai Passarista, palautus myös samoihin paikkoihin viimeistään 27.6.

Jokainen polkaisu edistää terveyttä ja on ympäristöteko

Pyöräily on erinomaista terveys- ja hyötyliikuntaa ja myös mielenterveys kohenee ulkona liikkumisen ansiosta. Terveyden edistämisen näkökulmasta liikkuminen kannattaa ottaa osaksi arkea. Lyhyillä matkoilla kaupunkialueella pyörä on nopein kulkuneuvo ja pyöräilyllä on kaikista liikennemuodoista positiivisin vaikutus sekä yksilöön, yhteiskuntaan ja kansanterveyteen.

Liikkuen läpi vuoden mobiilisovellus kerää ja tallentaa henkilön omat pyöräilyt, sekä lähettää merkatut kilometrit suoraan Haastepyöräilysivun kuntarankingiin, josta näkee pyöräilymäärät kunnittain reaaliajassa kolmessa eri sarjassa eli alle 5000 asukkaan, yli 5000 asukkaan ja yli 10 000 asukkaan sarjat.

Kampanjaan osallistuneiden kesken arvotaan palkintoja.

Tarkemmat kampanjan tiedot sekä mobiilikirjausohjeet löytyvät osoitteesta www.liiku.fi/haastepyoraily.