Työttömälle työnhakijalle

Tällä sivulla

Uudenkaupungin kaupunki on mukana Turun seudun työllisyyden kuntakokeilussa 2021-2024. Kuntakokeilussa osa työttömistä työnhakijoista siirtyy TE-toimistosta oman kotikuntansa työllisyyspalvelujen asiakkaiksi. Siirtyminen tapahtuu automaattisesti.

Työllisyyden kuntakokeilun asiakkaat

Kuulut kuntakokeilun asiakkaaksi, kun olet ilmoittautunut työnhakijaksi, asut Uudessakaupungissa  ja kuulut johonkin seuraavista ryhmistä:

• sinulla ei ole oikeutta ansiopäivärahaan vaan saat työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa Kelasta
  • äidinkielesi on muu kuin suomi, ruotsi tai saame tai kansalaisuutesi on muu kuin Suomi
  • olet alle 30-vuotias.

Kuntakokeilun asiakkaana saat itsellesi oman työllisyysohjaajan, joka auttaa sinua kaikissa työllistymiseesi liittyvissä asioissa.

Ilmoittautuminen työttömäksi työnhakijaksi

Voit ilmoittautua työttömäksi Työmarkkinatorin Oma-asiointi verkkopalvelussa. Oma asioinnissa voit tehdä myös työnhakuusi liittyvät muutokset ja työllisyysohjaajan kanssa sovitut tethtävät.

tai valtakunnallisessa puhelinpalvelussa

tai Uudenkaupungin työllisyyspalveluissa asioimalla