Uudenkaupungin suurimmat ja parhaiten varustellut leikkipaikat ovat Leijonapuisto Kaupunginlahden rannalla ja Saarniston leikkipuisto lähellä Saarniston koulua. Niistä löytyy lasten iloksi monenlaisia monitoimitelineitä.
Hiukan erilaisempia leikkivälineitä pääsee kokeilemaan Pietolan Dinopuistossa, jossa on mm. neljä isoa dinosauruskiipeilytelinettä.

Vuosittain pyritään taloudellisesti varautumaan leikkipaikkojen ylläpidon lisäksi myös niiden suuremmillekin uudistuksille. Kesällä 2023 kunnostetaan Salmen (valmis), Kalannin Pappilanpellon ja Janhuan leikkipaikat.

Pulkkamäki

Kaupunki ei ylläpidä pulkkamäkiä. Leijonapuistossa, Lasamäessä ja mm. Saarniston leikkipuistossa on molemmissa kuitenkin hyvä mäenlaskupaikka lumitilanteen salliessa.

Siirrettävä pumptrack-rata

Siirrettävä pumptrack-rata kiertää kesäisin liitoskuntien keskustaajamissa. Radan liikkeitä voit seurata Kaupunkisuunnittelun Facebook-sivulta.  Rata on kooltaan 16,36 m x 6,08 m ja se soveltuu ajettavaksi erilaisilla polkupyörillä sekä  lisäksi hyvin myös potku- ja rullalautailuun sekä rullaluisteluun.
Pumptrackilla ajettaessa on tärkeää vauhdin säätely ja ajolinjat, joten näiden perustaitojen on hyvä radalle mentäessä olla kunnossa. Muistathan käyttää kypärää!

Uudenkaupungin puistotoimen ylläpitämät lähileikkipaikat ja leikkipuistot:

Uudenkaupungin keskustan kaupunginosien leikkipaikat

Kalannin leikkipaikat