Uudenkaupungin Nuorisovaltuusto eli Ukin nuva, on poliittisesti sitoutumaton nuorten vaikuttajaryhmä. Ajamme paikallisten nuorten etuja yhteistyössä muiden nuorten kanssa. Nuorisovaltuuston tehtävänä on tuoda nuorten ääni kuuluviin, ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin sekä tehdä aloitteita ja kannanottoja. Nuorisovaltuusto järjestää myös nuorille suunnattuja toimintoja ja tapahtumia.

Puheenjohtajisto 2024

Puheenjohtaja: Emil Haijanen
1. varapuheenjohtaja: Julia Hauta-alus
2. varapuheenjohtaja: Nanna Pietikäinen

esittelijä: nuorisopalvelujen vastaava
sihteeri: nuoriso- ja liikuntapalveluiden palvelusihteeri ja avustava sihteeri Maisa Kari

2024 kokousaikataulu

25.3.
22.4.
16.5.
19.8.
16.9.
24.10.
18.11.
11.12.

Nuorisovaltuuston vaalit

Nuorisovaltuusto on paikka sinulle, joka haluat omalta osaltasi olla mukana päätöksenteossa.

Uudessakaupungissa nuorisovaltuusto valitaan aina kahdeksi toimintakaudeksi kerrallaan. Nuorisovaltuuston vaalit järjestetään kaikilla yläkouluilla, lukiossa sekä Lounais-Suomen ammattiopiston Uudenkaupungin yksikössä. Nuorisovaltuuston vaaleihin ehdolle voivat asettua kaikki uusikaupunkilaiset 13-20 -vuotiaat nuoret. Nuorisovaltuuston jäsenillä on edustuspaikka useimmissa Uudenkaupungin lautakunnissa, näin nuorten mielipiteet ja ääni saadaan esille myös kunnallisessa päätöksenteossa.