Uudessakaupungissa on 14 sisäliikuntatilaa, jotka soveltuvat kokonsa ja varusteluidensa puolesta monipuolisesti erilaiseen liikuntaan.

Liikuntapalvelut hoitaa ja hallinnoi opetuskäytössä olevien koulujen liikuntasalien käyttöä arkisin klo 16-22, lauantaisin ja sunnuntaisin sekä kesäisin. Haapaniemen ja Seikowin liikuntasalit ovat käytössä klo 8-22.

Liikuntasalivuoron varaaminen

• Liikuntasalivuoroja hallinnoidaan varausjärjestelmän avulla, jonne kirjaudutaan omilla tunnuksilla.
  • Juliuksen kautta haettu vuoro vahvistetaan sähköpostilla, joten haettu vuoro ei ole automaattisesti myönnetty vuoro.
  • Juliuksen kautta tehdyt varaushakemukset käsitellään 1-3 arkipäivän kuluessa hakemuksen saapumisesta.
  • Saleissa joissa on verkkomaksumahdollisuus ja ILOQ-sähköavainlukitus, pin-koodi toimii ilman erillistä hyväksyntää.

Liikuntapaikkojen vakiovuorohaku

• Vakiovuorojen hakuaika on vuosittain toukokuun loppuun mennessä ja vuorot myönnetään kesäkuussa.
  • Ulkokenttien harjoitusvuorot kesäkausi 2024. Vuorot haetaan suoraan Julius tilavarausjärjestelmästä 31.3. mennessä.
  • Liikuntasalien kesävuorot 1.6.-1.8. Vuorot haetaan suoraan Julius tilavarausjärjestelmästä 15.4. mennessä. Salien kesäkäyttö keskitetään osaan saleista: Kalanti, Pohitulli, Haapaniemi ja Hakametsä.
  • Liikuntasalien vakiovuorot 1.8.-30.4. Vuorot haetaan salivuorojen vakiovuorohakemus -lomakkeella 31.5. mennessä.
  • Jäähallin vakiovuorot 2024-2025. Vuorot haetaan salivuorojen vakiovuorohakemus -lomakkeella 31.5. mennessä.

Huom! Jäljelle jääneitä vapaita liikuntasalivuoroja voi hakea ympäri vuoden suoraan rekisteröitymällä tilavarausjärjestelmään.

Liikuntasalivuoron maksaminen

Liikuntasalien käyttö on maksullista. Myös turnaukset, pelit ja ottelut ovat maksullisia (vakiovuorohinta). Hintoihin lisätään voimassaoleva alv, paitsi yhdistyksillä alv sisältyy hintaan. Paikallisten yhdistysten järjestämissä konserteissa, messu- ja kirpputoritapahtumissa jne. tunnin hinta on vakiovuorohinta koko varauksen ajalta.

Voit maksaa salivuoron joko laskulla ja paikan päällä uimahallin kassalla.
Uimahallilla voit maksaa käteisellä tai pankki-/luottokorteilla sekä kohdennetuilla maksutavoilla: Smartum, Epassi ja Edenred.

Osassa liikuntasaleista on verkkomaksumahdollisuus.