museon piha

Uudenkaupungin museo on osa Uudenkaupungin hyvinvointi- ja vapaa-aikapalveluja. Museon tarkoituksena on tuottaa elämyksiä ja tietoa kaupungin menneisyydestä. Tähän museo tähtää esittelemällä mm. valokuva- ja esinekokoelmiaan verkossa ja näyttelyissä. Uudenkaupungin museo ylläpitää neljää mielenkiintoista museokohdetta: Wahlbergin museotaloa, Merimiehenkotimuseota, Luotsimuseota ja Kalannin kotiseutumuseota. Museon laajat kokoelmat ja palvelut tarjoavat niin kaupunkilaisille kuin vieraillekin tietoa Uudenkaupungin yli nelisataavuotisesta historiasta. Museo toimii aktiivisesti myös museotilojen seinien ulkopuolella.

Wahlbergin museotalo on avoinna ympäri vuoden. Luotsimuseo ja Merimiehenkotimuseo ovat avoinna vain kesäaikana ja Kalannin kotiseutumuseo on avoinna kesällä vain tilauksesta. Museokohteista löydät tietoa museokohteiden omilta sivuilta.

Uudenkaupungin museon toimisto sijaitsee Wahlbergin museotalon piharakennuksessa. Tietopalvelu-, kokoelma- ja arkistoasioissa suosittelemme teitä kuitenkin ottamaan yhteyttä ennakolta ja sopimaan tapaamisesta museon henkilökunnan kanssa puhelimitse tai sähköpostilla.