Uudenkaupungin Vesi

Vesihuollon häiriötilanteet

Tiedotamme kaupungin asukkaita vesihuoltopalveluiden keskeytyksistä ja häiriötilanteista häiriöviestijärjestelmän kautta tekstiviestillä tai puheviestillä lankapuhelimeen.

Saat tiedon alueesi vesikatkoksista tekstiviestinä puhelimeesi. 

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite ovat julkisia. Huomioithan, että jos osoitteesi ei löydy esimerkiksi numerotiedustelun kautta, emme saa sitä operaattorilta emmekä pysty lähettämään sinulle tekstiviestiä, vaikka puhelinnumerosi olisi julkinen. 
 

Mikäli sinulla on mm. prepaid-liittymä tai numero on rekisteröity johonkin muuhun osoitteeseen kuin asuinpaikkasi, rekisteröitymisohjeet tämän sivun alaosasta!

Häiriöilmoitukset

Häiriökartta

Tilaa häiriöilmoitukset tekstiviestinä 

  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun osoitteeseen kuin asuinpaikkaasi (käytössäsi on esim. työpuhelin) 
  • sinulla on prepaid-liittymä tai salainen puhelinnumero tai 
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi numerotiedustelupalveluiden käyttöön 

Näin tilaat tekstiviestin vesikatkoista: 

Alla olevan lomakkeen kautta voit rekisteröityä palveluun puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Rekisteröitymisen yhteydessä tilaat puhelimeesi tai sähköpostiisi PIN-koodin, jolla vahvistat rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen jälkeen voit tallentaa omiin tietoihisi yhden tai useamman osoitteen. Myöhemmin voit päivittää tai poistaa tietojasi samalla lomakkeella tilaamalla uuden PIN-koodin. Et siis tarvitse salasanaa palvelun käyttöön. Tarkemmat ohjeet palvelun käyttöön löydät tältä sivulta lomakkeen alta. 

Rekisteröinti

Näin rekisteröidyt tai tallennat osoitteita palveluun: 

  1. Valitse tapa, jolla haluat sinulle tiedottavan vesikatkoista. Voit valita yhden tai useamman vaihtoehdon  
    • tekstiviesti matkapuhelinnumeroon 
    • ääniviesti lankapuhelinnumeroon tai 
    • sähköpostiviesti sähköpostiosoitteeseen. 
  2. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0501234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi. Tarkista, että tiedot ovat varmasti oikein. 
  3. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. 
  4. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä (jos annoit matkapuhelinnumeron) tai sähköpostitse (jos annoit sähköpostiosoitteen mutta et matkapuhelinnumeroa). Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian automaattisen puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi. 
  5. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään. 
  6. Klikkaa OK-painiketta. Nyt olet rekisteröitynyt palveluun ja voit siirtyä tallentamaan osoitteen/osoitteita omiin tietoihisi. 
  7. Klikkaa Tilaa-painiketta. 
  8. Kirjoita lomakkeen kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero. Syötä osoite järjestelmään ilman rappu tai asuntonumeroa. 
  9. Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta.  

Huomioithan, että voit rekisteröidä useamman osoitteen, esimerkiksi työpaikan tai lähiomaisen osoitteen.  

Järjestelmän lähettämä PIN-koodi on istuntokohtainen. Aina, kun haluat kirjautua asiakasportaaliin, tulee sinun tilata uusi PIN-koodi järjestelmästä. 

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen verkkopalveluun. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi. 

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. 

Sopimusasiakkaitamme ovat kiinteistöt ja taloyhtiöt, kuten kerrostalot ja rivitalot, joten meillä on vain omistajan, isännöitsijän tms. yhteystiedot. Emme käytä asiakasrekisteriä numeroiden keräämiseen.